نشست صمیمانه استاندار کردستان با نمایندگان تشکل ها و مؤسسات غیردولتی تحت نظارت بهزیستی

در راستای گرامیداشت چهل و دومین سالروز تأسیس سازمان بهزیستی و در دومین روز از هفته بهزیستی ، نشست صمیمانه ای با حضور استاندار کردستان ، سرپرست و معاونین بهزیستی ، رئیس برنامه و بودجه ، معاون فرماندار ، مدیر و معاون بهزیستی شهرستان سنندج و جمعی از نمایندگان تشکل ها و مؤسسات غیردولتی تحت نظارت در محل سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان سنندج برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان ، در این نشست اسماعیل زارعی کوشا ؛ استاندار کردستان ضمن تبریک هفته بهزیستی و عید غدیر به کارکنان و جامعه هدف سازمان اظهار داشت : جامعه هدف سازمان بهزیستی ، بهترین مخلوقات خداوند هستند و امید است توفیق فعالیت و تلاش در این عرصه مستمر باشد و موجب حسن عاقبت تمام فعالان این نهاد حمایتی گردد .

 
وی در ادامه ضمن تقدیر از بانوان توانمند و معلولین و انجمنهای فعال استان افزود : استان کردستان شأن و جایگاهش بسیار بالاتر از این مکان کنونی بوده و فرصتهای از دست رفته ای به واسطه محرومیت‌ها و مسائل مختلف امنیتی و جنگ بر کردستانی ها عارض شده که موجب گردیده این استان در جایگاهی که متناسب با ظرفیت و شأن آن است ، قرار نگیرد .

نشست صمیمانه استاندار کردستان با نمایندگان تشکل ها و مؤسسات غیردولتی تحت نظارت بهزیستی

زارعی کوشا بیان داشت : لازم است در کردستان ، فرهنگ راه دادن به خیر و سرمایه گذار به صورت جدی و مستمر تداوم یابد ؛ چرا که یکی از ضعفهای استان این است که سیستم مدیریتی و کارگزاری هنوز نیاموخته سرمایه گذار و خیر را تحویل بگیرد .

همچنین استاندار کردستان به تشریح موضوع تعطیلی کارگاه ها و کارخانه ها و بیکار شدن کارکنان و آسیبهای اجتماعی ناشی از این موارد پرداخت و افزود :  بر همه ما واجب است که احساس مسئولیت داشته باشیم و به همین منظور ، یکی از برنامه های پیش روی استانداری ،بررسی پی در پی سامانه رصد و اشتغالزایی استان خواهد بود .

نشست صمیمانه استاندار کردستان با نمایندگان تشکل ها و مؤسسات غیردولتی تحت نظارت بهزیستی

سپس حسین رسولی ؛ سرپرست بهزیستی کردستان ضمن تشکر بابت حضور مداوم و پررنگ استاندار در جلسات و همچنین تبریک هفته بهزیستی به خانواده بزرگ بهزیستی ، تشکل ها ، جامعه هدف ، کارکنان و هرکسی که به نوعی با بهزیستی ارتباط دارد اظهار داشت : سازمان بهزیستی با ۵۲ برنامه و ۱۲۰ فعالیت در ۴ حوزه توانبخشی ، توسعه پیشگیری ، امور اجتماعی و مشارکت های مردمی در سطح استان به اقشار مختلف جامعه خدمات ارائه می دهد .

وی ادامه داد : امروز بهزیستی کردستان موفق شده با صدور مجوز فعالیت بیش از ۴۱۰ مؤسسه و مرکز غیردولتی ، گامی مؤثر و ارزشمند در جهت پیشبرد اهداف سازمان بردارد .

نشست صمیمانه استاندار کردستان با نمایندگان تشکل ها و مؤسسات غیردولتی تحت نظارت بهزیستی

رسولی ضمن تأکید بر اهمیت و جایگاه والای مؤسسات و مراکز غیردولتی و تشکل های اجتماعی در سازمان گفت : به راستی که اگر  ظرفیت این مجموعه ها نبود ، بهزیستی به تنهایی از عهده انجام تمام وظایف و مسئولیتهای خود به خوبی بر نمی آمد .

گفتنی است در این نشست ، نمایندگانی از تشکل ها و مؤسسات و مراکز غیردولتی مسائلی همچون : دسترس پذیری و مناسب سازی معابر و اماکن و توسعه فضاهای شهری ، 
حضور و جامعه پذیری معلولین ، اجتماعی شدن مطالبات افراد دارای معلولیت ،
اعتبارات و بودجه اختصاصی سازمان به بهزیستی کردستان ، برنامه های فرهنگی و هنری  ، عقب افتادگی عمرانی ، فرهنگ سازی از طریق صدا و سیما ، غربالگری ، موضوع 
سه درصد سهمیه استخدامی معلولین در دستگاههای دولتی ، حضور پررنگ معلولین در تمام عرصه ها ، پایین بودن نشاط اجتماعی در شهرستانها( حذف کنسرت ها و برنامه های شاد) و دغدغه سالمندان معلول را مطرح نمودند که توسط استاندار پاسخ داده شد .

نشست صمیمانه استاندار کردستان با نمایندگان تشکل ها و مؤسسات غیردولتی تحت نظارت بهزیستی

همچنین استاندار کردستان در خصوص موارد مطرح شده توسط نمایندگان تشکل ها ، بررسی و پیگیری موضوعات و شرکت در جلسات فصلی قول مساعدت داد .


منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 61381

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد