در رسانه | حسین رسولی :
تشکیل 24 گروه‌ هم‌یار به‌منظور ایجاد منابع درآمدی در حوزه اقتصادی در استان

تشکیل 24 گروه‌ هم‌یار به‌منظور ایجاد منابع درآمدی در حوزه اقتصادی در استان و همچنین 831 گروه خودیار محلی باهدف حفظ استقلال مالی و در راستای اشتغال پایدار و خودکفایی در مناطق مختلف به‌ویژه روستاهای کردستان فعالیت دارند.

به گزارش گیتی آنلاین کردستان ، حسین رسولی مدیر کل بهزیستی استان کردستان در نشست خبری با خبرنگاران استان به منظور بزرگداشت هفته بهزیستی اظهار داشت:  410 مرکز دولتی و موسسه خیریه در استان فعالیت میکنند ، همچنین افراد تحت پوشش بهزیستی خدمات مستمر ماهیانه و غیرمستمر دریافت می‌کنند، به‌طوری‌که هم‌اکنون شش هزار و 66نفر خانوار مستمری‌بگیر کردستانی در حوزه اجتماعی از خدمات بهره‌مند خواهند شد.

حسین رسولی اعلام کرد : تشکیل 24 گروه‌ هم‌یار به‌منظور ایجاد منابع درآمدی در حوزه اقتصادی در استان و  همچنین 831 گروه خودیار محلی باهدف حفظ استقلال مالی و در راستای اشتغال پایدار و خودکفایی در مناطق مختلف به‌ویژه روستاهای کردستان فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از حمایت از یکهزار و 481 دانش‌آموز و 30نفر دانش‌آموز نیازمند کردستانی خبر داد و تصریح کرد: همچنین 342 خانواده‌ دو، سه و چهار قلو تحت پوشش خدمات مستقیم و غیرمستقیم بهزیستی کردستان قرار دارند.

حسین رسولی  عنوان کرد : یکی از آسیب‌های امروزی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان است، هم‌اکنون 14خانه بی‌سرپرست و بدپرست در استان فعالیت و 150 نفر را تحت پوشش قرار داده‌اند.

رسولی از شناسایی 35هزار و 211 معلول در استان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 21هزار و 10 معلول به صورت مستقیم خدمات مستمر دریافت کرده و بیشترین معلولیت از نوع جسمی حرکتی، بینایی و شنوایی در کردستان است.

 رسولی افزود : 634معلول در مراکز نگهداری خدمات دریافت می‌کنند، توزیع تجهیزات و امکانات توانبخشی از جمله ویلچر، سمعک و کمک هزینه‌های درمان از دیگر حمایت‌های این حوزه به جامعه تحت پوشش است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان  اعلام کرد: عدم ساماندهی معابر شهری ویژه معلولان بزرگترین مانع پیش‌روی این قشر و چالش‌های این سازمان است  ، تامین مسکن از برنامه‌های اولویت‌دار در استان بوده و در همین راستا سال گذشته 233واحد مسکونی با کمک خیران، سهم آورده و کمک‌های سازمان ساخته و به جامعه تحت پوشش در کردستان اهدا شد.

حسین رسولی خاطر نشان کرد پرداخت تسهیلات 100میلیون تومانی با کارمزد 4درصد و بازپرداخت 7ساله ویژه ایجاد اشتغال مددجوبان و  کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، علاوه بر ارائه تسهیلات، تا پنج سال حق بیمه آنان را پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان ادامه داد:  سال گذشته میزان اعتبار حوزه اشتغال 116میلیارد و 800 میلیون تومان و امسال سه برابر افزایش یافته است و  در سال‌جاری برای سه هزار و 890نفر شغل ایجاد می‌شود.

حسین رسولی مدیر کل بهزیستی استان کردستان در پایان سخنان خود بیان کرد:  در سال گذشته از محل تبصره 16 برای یکهزار و 780نفر مددجوی تحت پوشش بهزیستی کردستان شغل ایجاد شده است.

کد خبر 61106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد