سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مدیر کل بهزیستی استان قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای ۵۰۰ نفر با هدف استقلال مددجویان تحت پوشش برای امرار و معاش در اولویت بهزیستی استان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ، علی دهباشی پور روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین افزود: در شرایط اقتصادی کنونی که اشتغالزایی برای افراد سالم دشوار است، در طول سال تلاش شده که به طور میانگین برای ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش اشتغالزایی صورت پذیرد. 

وی اضافه کرد: افرادی که امروز به واسطه بهزیستی توانمند و مشغول به کار می‌شوند، دارای معلولیت گفتاری، شنوایی ، بینایی و حرکتی هستند که بدون نیاز به حمایت سازمان یا ارگان خاصی امرار معاش خواهند کرد. 

دهپاشی پور به حمایت از زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: حمایت و پشتیبانی از زنان سرپرست خانوار که به دلیل فوت و یا از کارافتادگی همسر در حدود سه هزار و ۵۰۰ خانواده را شامل می‌شود از اعم فعالیت‌های بهزیستی است. 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: آنچه امروز امروز اهداف سازمان بهزیستی را محقق می‌سازد، حمایت و مشارکت شهروندان است که بدون آن هیچ مشکلی برطرف نخواهد شد، تا جایی که مدیران جهادی و خیران و نیکوکاران اگر دست به دست هم دهند مشکلی حل نشده باقی نمی‌ماند.

دهباشی پور با بیان اینکه شعار بهزیستی با عنوان پیشگیری بهتر از درمان است باید در جامعه باید جاری شود گفت: طرح‌های پیشگیری و مداخله های لازم در حوزه مشاوره فردی و خانواده از گسترش انواع آسیب‌ها جلوگیری می‌کند، به عنوان مثال اگر اعتیاد در محیط خانواده مهار نشود به بیرون از منزل کشانده شده و زمینه بزهکاری و آسیب‌ها را افزایش می‌دهد. 

وی خاطرنشان کرد: خدمات غربالگری در حوزه بینایی و شنوایی از بدو تولد با بروزترین امکانات به مردم ارایه می‌شود تا در آینده برای انسان‌ها ایجاد معلولیت نکند، یا در بحث اورژانس اجتماعی شامل مداخله در آسیب‌های کودک آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری بهزیستی به صورت شبانه روزی فعالیت داشته و آن‌ها را کنترل می‌کند. 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت : در حوزه جوانی جمعیت و کاهش آسیب‌های فضای مجازی بهزیستی برنامه داشته و برای آن برنامه‌های متعددی تدوین کرده است. 

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی برای خدمت به محرومان پایه‌ریزی شد و به پاس تلاش‌های صادقانه امروز شاهد گسترده‌ترین و بهترین خدمات در حوزه‌های اجتماعی هستیم و همه اقشار اجتماعی از آن بهره‌مند هستند.

کد خبر 60962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد