فیروزی: ۹۰ درصد فعالیت‌های بهزیستی با خانواده مرتبط است

۲۰ واحد از غرفه‌های اولین نمایشگاه تخصصی خانواده با عنوان مهرانه به بهزیستی خراسان رضوی اختصاص یافت.

در این نمایشگاه که به مناسبت هفته گرامیداشت عفاف و حجاب و هفته ولایت و همچنین در چهل و دومین سالگرد تأسیس سازمان بهزیستی و هفته گرامیداشت فعالیت‌های این نهاد، در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شده است، معاونت‌های اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی بهزیستی استان، فعالیت‌های تخصصی خود در زمینه خانواده را به نمایش گذاشته‌اند.
به گفته مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، این نمایشگاه، فرصت خوبی فراهم کرده تا شهروندان به بخشی از فعالیت‌های گسترده‌ی بهزیستی در زمینه تحکیم بنیان خانواده، ترویج فرهنگ اسلامی و مبحث حجاب و عفاف انجام می‌دهد آگاهی یابند.

فیروزی: ۹۰ درصد فعالیت‌های بهزیستی با خانواده مرتبط است

مسعود فیروزی در حاشیه‌ی بازدید از غرفه‌های بهزیستی خراسان رضوی در این نمایشگاه که عصر دیروز انجام شد با بیان اینکه ۹۰ درصد فعالیت‌ها و برنامه‌های بهزیستی خراسان رضوی، با خانواده سر و کار دارد گفت: بهزیستی از مرحله بارداری مادران جوان که هنوز فرزندی متولد نشده و حتی پیش از پیوند ازدواج دو جوان تا مرحله‌ای که کودک متولد شده و بزرگسال و سالمند شده و به حداکثر زمان زندگی‌اش می‌رسد و حتی پس از آن برای بازماندگان سالمند، خدمات دارد.
وی افزود: هیچ سازمانی در سطح کشور چنین گستره‌ی خدماتی وسیعی را به صورت تخصصی به خانواده ارائه نمی‌کند و به همین خاطر باید محور هر گونه تصمیم و برنامه در زمینه خانواده، بهزیستی باشد.
وی در خصوص غرفه‌های مرتبط با فعالیت‌های بهزیستی در نمایشگاه مهرانه گفت: فعالیت‌های مشاوره‌ای، خدمات روان‌شناختی، برنامه پیشگیری از طلاق، غربالگری‌های معلولیت شنوایی و بینایی، برنامه‌های تخصصی در زمینه پیشگیری از موالید دچار اختلالات ژنتیک، پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، اورژانس اجتماعی و همچنین مراکز شبه خانواده و مراکز شبانه‌روزی توانبخشی در بخش غیر دولتی، از جمله بخش‌هایی هستند که در این نمایشگاه دستاوردهایشان را به معرض تماشای شهروندان گذاشته‌اند.

فیروزی: ۹۰ درصد فعالیت‌های بهزیستی با خانواده مرتبط است

گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی نیز در همین زمینه حاکی است حضرت آیت‌ا ... صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور که عصر دیروز در همایش روز عفاف و حجاب در محل نمایشگاه بین المللی مشهد شرکت کرده بود از غرفه‌های بهزیستی در این نمایشگاه بازدید و از مدیریت بهزیستی استان به خاطر انجام این فعالیت‌ها قدردانی کرد.
این گزارش می‌افزاید همچنین معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه استان، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی و جمع دیگری از مسؤولان استان از غرفه‌های بهزیستی بازدید و با فعالیت‌های این نهاد اجتماعی در زمینه خانواده آشنا شدند.
همچنین کودکان مرکز توانمندسازی کودکان بی‌سرپرست گلستان علی در جمع مهمانان غرفه‌ی این مؤسسه، سرود سلام فرمانده را همخوانی کردند.
شایان ذکر است این نمایشگاه که عصر چهارشنبه افتتاح شده تا عصر جمعه ۲۴ تیرماه ادامه دارد و از ساعت ۵ عصر تا ۱۱ شب برای بازدیدکنندگان دایر می‌باشد.

فیروزی: ۹۰ درصد فعالیت‌های بهزیستی با خانواده مرتبط است

کد خبر 60771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد