در رسانه | ۶ هزار معتاد متجاهر در اقامتگاههای اجباری خراسان رضوی مقیم هستند

مشهد- ایرنا- مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت:هم اکنون ۶ هزار معتاد متجاهر در اقامتگاههای اجباری استان مقیم هستند و مراحل ترک و درمان اعتیاد را طی می‌کنند.

مسعود فیروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از اقداماتی که برای کاهش آسیبها، مدیریت سلامت اجتماعی و جلوگیری از جرایم خُرد انجام می‌شود جمع‌آوری معتادان متجاهر و نگهداری از آنان در مراکز ماده ۱۶ موضوع قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر یا همان کمپ‌های اجباری ترک اعتیاد است.

وی ادامه داد: معمولا معتادان متجاهر در هوای گرم کمتر دیده می‌شوند ضمن این که با تصمیم شورای تامین خراسان رضوی طی سال گذشته میزان جمع‌آوری در این بخش نسبت به سال قبل از آن ۲ برابر شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت:امسال نیز علاوه بر ظرفیت موجود که ۶ هزار نفر است در حال افزایش و ایجاد ظرفیتهای جدید در این رابطه هستیم و پیش‌بینی می‌شود استان ۹ هزار معتاد متجاهر داشته باشد که هفت هزار نفر آنان در مشهد هستند.

فیروزی با تاکید بر ضرورت همکاری سایر دستگاهها و مجموعه‌های متولی در این رابطه افزود: هم اکنون شرایط جمع‌آوری به گونه‌ای شده است که معتادان متجاهر گروهی جمع آوری نمی شوند و به صورت تک به تک شناسایی و جمع آوری می گردند.

وی اظهار کرد: شمار اقامتگاههای اجباری ترک اعتیاد در خراسان رضوی هم اکنون ۲۵ واحد است که امید است این تعداد بیشتر شود.

کد خبر 59170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد