ارائه خدمات حمایتی بهزیستی به  ۸ خانوار نیازمند آسیب دیده از حادثه متروپل

بعد از ظهر امروز جمعه مورخ ۱۳ خرداد، سرپرست بهزیستی استان خوزستان در جلسه شورای معاونین بهزیستی که با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان، مدیرپدافند غیرعامل و مدیریت بحران بهزیستی کشور وبا هدف پیگیری اقدامات بهزیستی درحادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان برگزار شد ،از شناسایی ۸ خانوار نیازمند واجد شرایط بهزیستی که در حادثه متروپل آسیب دیده اند و ارائه خدمات حمایتی به آنها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،مهران کریمیان ، ضمن عرض تسلیت درگذشت تعدادی از هم وطنان در حادثه غم انگیز ریزش ساختمان متروپل و فرارسیدن ایام رحلت رهبر کبیر انقلاب گفت: سازمان بهزیستی بر اساس وظیفه ذاتی خود که پیگیری مسائل و آسیب های اجتماعی است از همان لحظات ابتدایی وقوع حادثه، با تشکیل ستاد بحران، کلیه تیم های آموزش دیده اورژانس اجتماعی و محل خود را به منظور ارائه خدمات روانشناختی و مددکاری به محل حادثه اعزام کرد.

کریمیان افزود: تیم های بهزیستی متشکل از ۱۵ روانشناس و مددکار اجتماعی بوده که با به کارگیری تکنیک های مشاوره ای ضمن ایجاد همدلی و اعتماد سازی سعی در کنترل هیجانات و بار منفی حادثه داشتند.

وی ضمن اشاره به فعالیت تیم حمایت های روانی و اجتماعی بهزیستی که متشکل از کارکنان بهزیستی شهرستان آبادان و خرمشهر هستند ادامه داد: این تیم نیز ضمن حضور در محل حادثه از ابتدای صبح تا پاسی از شب به اقدامات حمایتی می پردازند.

سرپرست بهزیستی خوزستان بیان داشت: شرکت در مراسم خاکسپاری و عزاداری قربانیان حادثه، همدردی و همدلی و تلاش برای آرام سازی خانواده قربانیان، حضور در کنار مصدومین حادثه و ارائه خدمات روانشناختی به ایشان و خانواده هایشان، توزیع مواد غذایی و آب آشامیدنی بین امدادگران و مردم حاضر در صحنه از جمله برخی اقدامات تیم های محب و اورژانس اجتماعی بهزیستی در این ایام بوده است.

وی همچنین افزود: بررسی وضعیت اجتماعی، اقتصادی و روانی خانواده های که سرپرست خود را در این حادثه از دست داده اند و تشکیل پرونده و تدوین برنامه کمکی برای ایشان، شناسایی ۸ خانوار نیازمند واجد شرایط بهزیستی و ارائه خدمات حمایتی به  آنها، اهدای بسته های معیشتی به خانوارهای نیازمند و خرید و اهدای دو  دستگاه کولر و کمکهای دیگر با مشارکت خیرین عزیز به خانواده های مصیبت زده  ، گوشه ای از اقدامات و تلاش های همکاران ما در این مدت بوده است.

کریمیان با اشاره به حضور نماینده ویژه رئیس سازمان بهزیستی کشور و مدیر کل امور بانوان و خانواده وزارت کشور در آبادان در روزهای گذشته گفت: این عزیزان ضمن بازدید از خانواده قربانیان و عیادت مصدومان و همدردی با آنها، از نزدیک فعالیت های بهزیستی خوزستان را در این حادثه بررسی و از مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی در آبادان نیز بازدید کردند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان اظهار داشت: با توجه به آسیبهای روحی و روانی ناشی از این حادثه به خصوص در میان زنان و کودکان، خدمات روانشناسی و مشاوره ای بهزیستی به خانواده های داغدار ادامه خواهد داشت.

مهران کریمیان در پایان عنوان داشت: سازمان بهزیستی همچون سایر دستگاه های دولتی خدمتگزار مردم و اقشار آسیب پذیر به ویژه در آبادان و خرمشهر که هشت سال از تاریخ این سرزمین وامدار رشادت های مردان و زنان آن است خواهد بود و از هیچ کوششی برای کاهش آلام و رنج های این عزیزان فروگذار نخواهد کرد.
شایان ذکر است ،پس از جلسه شورای معاونین ، محمد رضا کاظم زاده مدیر کل پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور  و سید مهرداد موسوی مدیرکل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری با همراهی سرپرست و معاونین بهزیستی استان،علی اشرف ظهرابی مدیر عامل جامعه خیرین بهزیستی  استان  و روسای بهزیستی شهرستانهای آبادان و خرمشهر،  ضمن بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی آبادان و بررسی نحوه خدمات رسانی و نیازها و مشکلات  این مرکز  ،از  محل ساختمان متروپل و روند آوار برداری بازدید و در ادامه با یکی از خانواده های جانباختگان دیدار و ابراز همدردی کردند.

کد خبر 58262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد