هدف نهایی بهزیستی، خدمت کیفی، سریع و تخصصی به مددجویان است

معاون پشتیبانی و تأمین منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی از اجرای برنامه‌ی تحول‌گرا در ساختار اداری و نیروی انسانی در این سازمان خبر داد.

مهدی نخعی در دیدار با مدیر و کارکنان روابط عمومی بهزیستی استان، ضمن تأکید بر نقش و جایگاه روابط عمومی در تحقق اهداف سازمان گفت: اهمیت روابط عمومی به اندازه‌ای است که می‌توان آن را محور فعالیت‌های تخصصی بهزیستی قلمداد کرد.
وی ادامه داد: معاونت‌ها و بخش‌های تخصصی بهزیستی، در حوزه‌ی کاری خودشان فعالیت دارند اما روابط عمومی به خاطر اشراف بر مجموعه‌های مختلف سازمان، از همه حوزه‌ها اطلاعات دارد و بر همین اساس می‌تواند در جهت ارتقای منزلت بهزیستی و رضایت‌مندی جامعه‌ی هدف حرکت کند.
به گفته این مسؤول که هفته گذشته به این سمت منصوب شده، کارکنان یک سازمان حمایتی و تخصصی مانند بهزیستی، باید از انگیزه‌های لازم برای خدمت به این جمعیت هدف گسترده برخوردار باشند.
نخعی گفت:‌ برای ارتقای این انگیزه‌ی خدمت و همچنین بالا بردن سطح رضایت‌مندی آنان که بتوانند خدمات بهتر و کیفی تری به مددجویان ارائه کنند برنامه‌هایی داریم که به تدریج آنها را اجرایی می‌کنیم.
وی ادامه داد: در راستای تحقق دیدگاه‌های ریاست عالی سازمان مبنی بر تحول‌گرایی در ساختار، برنامه‌ها، ارتقای منزلت اجتماعی سازمان و عدالت‌محوری در سطح سازمان و جامعه‌ی هدف، همین برنامه‌ها را در الگو و برش استان اجرایی می‌کنیم.
نخعی گفت: به منظور افزایش نشاط سازمانی و همچنین افزایش روحیه‌ی خدمت و پیشگیری از فرسودگی شغلی، برنامه‌های تفریحی، ورزشی و فرهنگی تدارک دیده شده که در طول سال اجرایی می‌شود.
معاون پشتیبانی بهزیستی خراسان رضوی، ضمن تأکید بر چابک‌سازی و کوچک‌سازی مجموعه‌های ستادی گفت: باید حتی الامکان بتوانیم از زمینه‌های برون‌سپاری خدمات در بخش غیر دولتی بهره‌مند شویم و ستاد نقش نظارتی و سیاست‌گذاری را تقویت کند.
وی گفت:‌ برای ایجاد تحول در ساختار و فرایندها باید نگاه علمی و تخصصی داشته باشیم و همه‌ی مسؤولیت‌ها در چهارچوب وظایف قانونی و تکالیفی که به آنها محول شده، انجام وظیفه کنند.
وی همچنین از آمادگی مدیران این نهاد برای شنیدن انتقادات، پیشنهادات و گله‌مندی‌های کارشناسان، نخبگان اجتماعی و متخصصین حوزه‌های مرتبط خبر داد.
نخعی گفت: هدف نهایی بهزیستی، خدمت با کیفیت، سرعت و با کمترین خطا و لغزش به مددجویان بهزیستی در همه‌ی سطوح فنی، مالی، حمایتی و تخصصی است و هر اقدامی در حوزه منابع، نیروی انسانی، برنامه‌ای و عملیات اجرایی برای رسیدن به این هدف نیاز باشد در اولویت کاری من و همکارانم قرار می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: بیش از ۹۰ درصد کارهای بهزیستی برون‌سپاری شده و مؤسسات غیر دولتی، شرکای اجتماعی ما هستند که باید با نظارت و هدایت، راه درست را طی کنند و حقوق مددجویان ضایع نگردد که معاونت‌های تخصصی، مسؤولیت این نظارت را برعهده دارند.

کد خبر 57994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد