برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه از افتخارات بزرگ بهزیستی است

کارگاه آموزشی توانبخشی مبتنی بر جامعه برای مسؤولان فنی و مددکاران مراکز مثبت زندگی استان و کارشناسان توانبخشی بهزیستی شهرستان‌های استان، در سالن اجتماعات بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد.

در این کارگاه دو روزه، مسؤولان فنی ۹۷ مرکز مثبت زندگی و کارشناسان توانبخشی بهزیستی ۳۲ شهرستان خراسان رضوی، با دستور العمل‌های توانبخشی مبتنی بر جامعه در زمینه‌ی تشکیل و راه اندازی صندوق‌های مالی خرد آشنا شدند.
معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه برگزاری این کارگاه گفت: برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه اکنون بیستمین سال اجرای خود را می‌گذراند و از افتخارات بزرگ بهزیستی به حساب می‌آید.
حمیدرضا علیزاده گفت: امروز می‌توانیم با اطمینان بگوییم که دست کم ۴۰ هزار نفر معلول توسط تسهیلگران برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در سطح روستاها و مناطق حاشیه‌ای شهرهای استان شناسایی و برای آنها پرونده‌ی مددجویی تشکیل شده است.
وی در خصوص تأثیر برنامه‌ی توانبخشی مبتنی بر جامعه بر زندگی معلولین و سایر مددجویان روستایی گفت: در طول این بیست سال ده‌ها خانه روستایی که عضو معلول داشته‌اند مناسب‌سازی شده، برای هزاران معلول روستایی، امکانات زندگی اجتماعی فراهم گردیده و کودکان روستایی معلول که در انزوا و زندگی ایزوله‌ای بوده‌اند از خدمات این طرح برخوردار بوده‌اند.
علیزاده یادآور شد: در روستاهای استان، شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه تشکیل شده و در این میان، از همکاری و تلاش نیکوکاران روستایی، مسؤولان شوراهای اسلامی و دهیاران برخوردار بوده‌ایم که جای قدردانی دارد.

برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه از افتخارات بزرگ بهزیستی است

تا پایان سال ۱۰۰صندوق مالی خرد راه اندازی می شود

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در یکی از شاخه‌های این برنامه، خودکفایی اقتصادی و استقلال مالی مددجویان با برنامه‌ی صندوق‌های مالی خرد تحقق یافته و تا کنون ۵۸ صندوق مالی خرد راه‌اندازی شده و در نظر داریم که تا پایان امسال تعداد صندوق‌ها را به یکصد واحد در استان برسانیم.
علیزاده با تأکید بر اینکه صندوق‌های مالی خرد، نقش بی‌بدیلی در استقلال و توانمندسازی معلولین و خانواده‌های آنان دارد گفت: امیدواریم در نتیجه‌ی اجرای این طرح که با کمک شبکه بانکی، سازمان‌های مردم‌نهاد محلی و مقامات اجرایی روستاها در حال انجام است، به توانمندسازی معلولین روستایی، کمک شایان توجهی داشته باشیم.
وی همچنین یادآور شد: با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی در استان، بسیاری از وظایف بهزیستی به این مراکز واگذار گردیده و یکی از این وظایف، انجام فعالیت‌های برنامه‌ی توانبخشی مبتنی بر جامعه است که بخش‌های متنوع و مختلفی دارد.
وی ادامه داد: بخشی از آن در ماه‌های گذشته اجرایی شده و بخش مربوط به فراهم‌کردن بنیان‌های مالی برای مددجویان که بتوانند به سمت استقلال حرکت کنند دستور العمل‌هایی دارد که نیازمند به‌روز رسانی و آموزش مراکز مثبت زندگی بود و این کارگاه به همین منظور برگزار گردید.

برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه از افتخارات بزرگ بهزیستی است

کد خبر 57745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد