کلام الهی، بهترین زمینه پیوند هوش معنوی با زندگی اجتماعی افراد دارای معلولیت است

«محفل انس با قرآن» با شرکت داوطلبان توانمند در گروه نابینایان قاری و حافظ قرآن کریم، در سالن آمفی‌تئاتر مؤسسه توانبخشی همدم در بلوار عبدالمطلب مشهد برگزار گردید.

در این مراسم معنوی و با شکوه، علاوه بر دکتر محمد نصیری، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مشاور شهردار مشهد در امور معلولین، حجت الاسلام واعظ موسوی از خطبای معروف استان، مدیران ارشاد اسلامی استان، مدیران ستادی بهزیستی استان و مشهد، جمعی از مدیران اجرایی خراسان رضوی و گروه‌های مختلف افراد دارای معلولیت شرکت داشتند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در آغاز این مراسم، با اشاره به تفاوت‌های افراد دارای معلولیت با افراد غیر معلول گفت: مصلحت آفرینش متفاوت انسان‌ها فقط در نزد ذات اقدس الهی است و آنچه در قرآن کریم بر آن تأکید شده، این است که تفاوت‌های انسان‌ها، برای افزایش معرفت و شناخت آدمیان از یکدیگر، گذاشته شده است.

دکتر مسعود فیروزی ضمن تبریک و تهنیت پیشاپیش عید سعید فطر و تشکر از معاون اجتماعی بهزیستی کشور و مقامات استان، تصریح کرد: تفاوت‌هایی که در افراد دارای معلولیت وجود دارد نباید باعث تضییع حقوق آنان شود و هیچ‌گونه حقی از این افراد نباید سلب گردد.
وی ادامه داد: مادامی که شرایط و امکانات زندگی برای بهره‌مندی این گروه از شهروندان از مواهب حیات اجتماعی مهیا باشد، هیچ تفاوتی با سایرین در این افراد مشاهده نمی‌گردد و تنها زمانی، معلولیت به عنوان یک محدودیت خود را نشان می‌دهد که ما دسترس‌پذیری و زمینه‌های حضور اجتماعی این عزیزان را کمرنگ کرده و یا موانعی برای حضور فعال اجتماعی آنان در جامعه داشته باشیم.

کلام الهی، بهترین زمینه پیوند هوش معنوی با زندگی اجتماعی افراد دارای معلولیت است

مدیر کل بهزیستی ضمن اشاره به همکاری و هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه دسترس‌پذیری محیط جامعه برای افراد دارای معلولیت گفت: خوشبختانه در یکی دو سال اخیر و بویژه پس از روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی، شاهد پیشرفت سریع‌تر زمینه‌های حضور افراد دارای معلولیت و اراده‌ی منسجم مسؤولان در این زمینه هستیم.
وی با تأکید بر زمینه‌های فرهنگی و معنوی برای رشد استعدادهای افراد دارای معلولیت گفت: یکی از زمینه‌های بروز و ظهور توانمندی‌های این افراد، فراهم سازی زمینه‌ی رشد و بکارگیری هوش معنوی افراد دارای معلولیت است.

فیروزی گفت: کلام الهی، بهترین طریقه‌ی پیوند زدن هوش معنوی با زندگی اجتماعی است که در محفل قرآنی و همچنین جشنواره‌های قرآنی بهزیستی، تجلی می‌یابد.
دکتر فیروزی به برگزاری جشنواره‌ قرآنی آفتاب هشتم در سطح مراکز شبه خانواده استان با همکاری معاون اجتماعی و دبیرخانه شورای فرهنگی بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: طرح پیشنهادی استان در این زمینه تدوین و به بهزیستی کشور ارسال گردیده و امیدواریم با موافقت معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، این طرح به صورت کشوری در سطح مراکز تمام استان‌ها اجرایی شود.

کلام الهی، بهترین زمینه پیوند هوش معنوی با زندگی اجتماعی افراد دارای معلولیت است

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در پایان مراسم، مناسبت‌های گذشته و پیش رو از جمله روز روان‌شناس، روز معلم و عید سعید فطر را تبریک و تهنیت گفت.
وی بویژه از روان‌شناسان که به گفته او یکی از تخصص‌های فراگیر در سازمان بهزیستی است و همچنین مربیان و معلمانی که در مراکز بهزیستی، تلاش شبانه‌روزی برای آموزش مددجویان دارند تشکر و قدردانی کرد.

در این مراسم که جمعی از قاریان و حافظان نابینای قرآن در آن شرکت داشتند، آیات الهی توسط شرکت‌کنندگان قرائت و تلاوت گردید که با ندای احسنت و مرحبای حاضران، شور و صفایی معنوی به محفل بخشیده شد.

کد خبر 56359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد