۱۴۷نفر از مددجویان بهزیستی از معافیت سربازی برخوردار شدند

سرپرست بهزیستی در دیدار با معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان زنجان تعامل بهزیستی با نیروی انتظامی را در راستای معافیت سربازی مددجویان تحت پوشش ارزنده خواند و گفت: در سال گذشته ۱۴۷ نفر از مددجویان تحت پوشش در حوزه های توانبخشی و اجتماعی از خدمت سربازی معاف شده اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی با اشاره به اسناد بالادستی از جمله قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و تفاهم نامه همکاری بین بهزیستی کشور و ستاد کل نیروهای مسلح  اظهار کردافراد واجد شرایط  میتوانند از این قانون بهره مند گردند.

وی افزود خانواده های افرادی که یکی از فرزندان  ذکور خانواده ناتوان و معلول هستند و یک نفر (پدر و مادر) یا هر دو انها تحت پوشش بهزیستی هستند  می‌تواند از معافیت سربازی استفاده کند. و یا فردیکه دارای همسر معلول هستند تا زمان سرپرستی همسر معلول خود که نیاز به مراقبت دارد میتواند از معافیت سربازی برخوردار گردد.

حسینی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار که از همسر خود جدا شده‌اندیا همسرشان فوت نموده امکان اعطای معافیت به یکی از فرزندان پسر که از مادر، حمایت مادی و معنوی انجام می‌دهد وجود دارد مشروط بر این‌که حداقل یک سال از تاریخ طلاق سپری شده باشد.

وی اضافه کرد: خانواده‌هایی که شرایط اشاره شده را داشته باشند قبل از مراجعه به سازمان نظام وظیفه باید به ادارات بهزیستی در سراسر استان مراجعه و اقدام به تشکیل پرونده و نهایتاً تشکیل کمیسیون مربوطه را بکنند.

کد خبر 56323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد