در رسانه|  طرح ضیافت مهربانی برای کمک به نیازمندان آغاز شد

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح ضیافت مهربانی خبر داد و گفت: این طرح تا عید فطر اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سلمان حسینی، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: پویش ضیافت مهربانی گفت، اشاعه فرهنگ خیرخواهی و نوع دوستی و تکریم ایتام و نیازمندان، آگاه‌سازی جامعه با خدمات گسترده و متنوع سازمان، ایجاد امید و حس نوع دوستی در دل مددجویان از اهداف اصلی این پویش است.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهم ترین رویکردهای سازمان بهزیستی حمایت و خدمت‌رسانی به خانواده‌های نیازمند، افراد دارای معلولیت و زنان بی‌سرپرست است، افزود: در طرح ضیافت مهربانی رمضان افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و فرزندان بی‌سرپرست در اولویت قرار دارند و در این پویش اقلام معیشتی، بهداشتی، کمک هزینه‌ معیشت، غذای گرم، هزینه درمان، ازدواج و جهیزیه جمع‌آوری و بین مددجویان نیازمند توزیع می‌شود.

وی گفت: در طرح ضیافت مهربانی رمضان افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و فرزندان بی‌سرپرست در اولویت قرار دارند و در این پویش اقلام معیشتی، بهداشتی، کمک هزینه‌ی معیشت، غذای گرم، هزینه درمان، ازدواج و جهیزیه جمع آوری و بین مددجویان نیازمند توزیع می‌شود.

حسینی با بیان اینکه این پویش از ۱۴ فروردین ماه امسال آغاز شده و تا  عید فطر اجرا می‌شود، گفت: در راستای اطلاع رسانی این پویش از ظرفیت رسانه ملی و رسانه‌های استانی استفاده می‌شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان همچنین از اجرای طرح حامی هم خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۵۰ کودک زیرپوشش بهزیستی هستند و ۵۱۰ حامی بهزیستی را همراهی می‌کنند و ۳۰۰ کودک چشم انتظاری یاری حامیان و خیرین هستند.

وی میزان مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده در ماه مبارک رمضان سال گذشته را ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی خواند و گفت: امسال نیز کمک‌های مردمی در قالب طرح ضیافت مهربانی جمع‌آوری می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه در راستای شفاف‌سازی نحوه توزیع مشارکت‌های مردمی، تمامی اقلام توزیع شده در بین مددجویان در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت خواهد شد، ادامه داد: موسسه‌های خیریه همواره در کنار بهزیستی بوده‌اند و این پویش با یاری موسسات غیردولتی و خیریه تحت نظارت برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: در راستای جذب مشارکت‌های مردمی و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در کمک به جامعه هدف بهزیستی زمینه بازدید نیکوکاران و مسؤولان از مراکز نگهداری فراهم شده است همچنین جشن گلریزان در شهرستان های خدابنده و خرمدره برپا خواهد شد.

کد خبر 54997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد