پیام سرپرست اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی به مناسبت روز جهانی اتیسم

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی ، شرفی سرپرست اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی به مناسبت روز جهانی اتیسم پیامی صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است :

دوم آوریل که در ایران با نام روز طبیعت یا همان " سیزده بدر" نامگذاری شده است چند سالی است که یک روز دیگر را هم به یاد ما می آورد؛ روز جهانی اتیسم  از این روز تا پایان ماه آوریل تمامی افرادی که به نوعی در گیر فعالیت های مرتبط با این اختلال هستند تلاش می کنند تا شهروندان و افراد جامعه را نسبت به این اختلال آگاه تر کنند و امکان تبادل اطلاعات در این زمینه را افزایش دهند .
همزمانی روز طبیعت با روز جهانی آگاهسازی اتیسم ، نوید بخش جوانه زدن امید در دل خانواده هایی است که درگیر پرداختن به مسائل درمانی و توانبخشی فرزند دارای اتیسم خود بوده و در صبر و شکیبایی سر آمدند .
گرامیداشت این روز فرصت مغتنمی است برای ارتقای افکار عمومی و لزوم آگاهی بیشتر از احوالات عزیزان دارای اختلال ، درک شرایط آنان و احترام به حقوق و توانایی این افراد در جامعه است و مهمترین هدف آن آشنایی با دشواری اتیسمی ها ، توجه همگان به نیازها و رویا های افرادی که با اتیسم زندگی می کنند و همیاری آنان در راستای فرایند رشد و جامعه پذیری شان است .
با توجه به شعار روز جهانی اتیسم سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۲ با عنوان «فراگیری در محیط کار ؛ چالش ها و فرصت ها در جهانی پسا همه گیر ی» زمان آن رسیده که به هر یک از افراد در طیف اتیسم ، فرصت و اجازه موفقیت داده شود و با ایجاد بستر مناسب زمینه استقلال و مشارکت اجتماعی این افراد در دوران بزرگسالی فراهم گردد و با توجه به تغییر سبک زندگی ، محدودیت ها و فشار هایی که خانواده های دارای اتیسم در دوران کرونا متحمل شده اند تسهیل سازی و کمک به رفع نیاز های آنان در ابعاد فردی روانشناختی و اجتماعی در این دوران و بعد از همه گیری کرونا مد نظر قرار داده شود و از این فرصت در جهت تغییر برخورد نسبت به این افراد استفاده گردد .
سازمان بهزیستی نیز به عنوان خدمتگزار این قشر وظیفه خود می داند. جهت ارائه خدمات بهتر به این گروه از توانخواهان در زمینه های آموزشی ، توانبخشی و حمایتی برنامه ریزی و اقدام لازم به عمل آورد که در حال حاضر با همکاری بخش غیر دولتی و حضور ارزشمند شرکای اجتماعی ۵۵ مرکز توانبخشی آموزشی- حرفه آموزی - کارگاه تولیدی حمایتی- نگهداری و مراقبتی در سطح استان که از این تعداد ۲۴ مرکز بصورت شبانه روزی و مراقبت در منزل و ۳۱ مرکز بصورت روزانه به افراد دارای معلولیت ارائه خدمت می نمایند و از این تعداد یک مرکز روزانه بصورت ویژه به کودکان دارای اختلال طیف اتیسم خدمات تخصصی ارائه می نمایند. و در همراهی ۴۰ کودک و نوجوان دارای اختلال  اتیسم و  خانواده های این عزیزان و ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی و هنری  اثر بخش بصورت روزانه از ساعت ۸ تا ۱۳ فعال بوده و بطور متوسط ماهانه  ۱میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ازای معرفی هر کودک از سوی بهزیستی به عنوان یارانه به مرکز جهت ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان پذیرش شده پرداخت می شود .  
 اینجانب ضمن قدردانی از تلاش های مجددانه خادمین این عرصه در سازمان بهزیستی ، موسسات و سمن های مرتبط آموزش و پرورش استثنائی ، و خانواده های عزیز و صبور افراد دارای اختلال اتیسم و تمامی گروههای تخصصی فعال در حوزه حمایت های روانی، اجتماعی ، توانپزشکی،  این روز را گرامی داشته، امیدوارم با همراهی و همیاری یکدیگر بتوانیم در سال جدید در جهت توانمندی، و استقلال افراد دارای اختلال  اتیسم و خانواده های آنان تلاش بیشتری نموده و با ظرفیتهای موجود دغدغه این افراد و خانواده هایشان را به حداقل برسانیم

کد خبر 54554

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد