پیام مدیرکل بهزیستی استان به مناسبت روز جهانی اتیسم

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به مناسبت گرامیداشت "روزجهانی آگاهسازی اتیسم" پیامی صادر کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به مناسبت گرامیداشت "روزجهانی آگاهسازی اتیسم" پیامی صادر کرد، متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی 

دوم آوریل هر سال مصادف با سیزدهم فروردین ماه "روز جهانی اتیسم" نامگذاری شده است. افراد مبتلا به اتیسم از اختلال رشدی مغزی که در سالهای اولیه زندگی در آنان عارض می‌شود رنج می‌برند و علاوه بر خود افراد مبتلا خانواده آنها نیز برای درمان و نگهداری فرزندان مبتلا به اتیسم با چالش‌ها و مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که شایسته است دستگاه‌های مسئول و سازمان‌های غیردولتی در ارئه خدمت به این طیف دارای اختلال و فراهم نمودن شرایط حضور آن‌ها در جامعه نهایت اهتمام و تلاش را داشته باشند.

سازمان بهزیستی نیز به عنوان خدمتگزار این قشر  وظیفه خود می‌داند جهت ارائه خدمات بهتر به این گروه از توانخواهان در زمینه‌های آموزشی، توانبخشی و حمایتی برنامه‌ریزی و اقدام لازم را به عمل آورد.  

امسال شعار روز جهانی اتیسم "فراگیری در محیط کار؛ چالش‌ها و فرصت‌ها در جهانی پسا همه‌گیری" اعلام شده است که ضمن گرامیداشت این روز، امیدوارم با همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های مسئول، سمن‌های مرتبط و خانواده‌های محترم دارای عضو مبتلا به اتیسم و همچنین با مساعی ارزشمند اصحاب محترم رسانه که در موضوع کودکان اتیسم نقش دارند شاهد تغییر برخوردها نسبت به افراد دارای اختلال طیف اتیسم و به رسمیت شناختن حقوق آن‌ها باشیم و با شناسایی دقیق نیازمندی‌ها و استفاده از ظرفیت موجود دغدغه این افراد و خانواده‌های‌شان را به حداقل برسانیم.

دکتر ولی اله نصر

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان

پیام مدیرکل بهزیستی استان به مناسبت روز جهانی اتیسم

کد خبر 54496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد