مهدیشهر | دیدار سرپرست بهزیستی استان با فرماندار شهرستان

منطقی با شیردل دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان محمود منطقی سرپرست اداره کل بهزیستی با همراهی معاون توانبخشی، رئیس اداره پذیرش و هماهنگی و مسئول بازرسی اداره کل با حضور در شهرستان مهدیشهر ضمن دیدار با فرماندار شهرستان و همکاران شهرستان دیدار کردند.

در این دیدار محمود منطقی  ضمن تبریک ایام نوروزی و خدا قوت و تبریک انتصاب فرماندار جدید شهرستان اظهار داشت : خدمت به جامعه هدف سرلوحه خدمت رسانی در بهزیستی است و تلاش همکاران پرتوان وتلاشگر بهزیستی در سطح استان فراهم نمودن آسایش و آرامش افراد تحت پوشش وحذف موانع وتسهیل راههای موفقیت برای آنان است .

سرپرست اداره کل بهزیستی استان سمنان دراین دیدار بیان داشت: با توجه به شرایط کنونی جامعه و نیازهای متفاوت مددجویان نیاز به حمایت ویژه می باشد و آنچه که بیش از پیش در امر خدمت رسانی به مددجویان از اهمیت خاصی برخوردار است کمک های خیرین و دستان سخاوتمند آنان در ارائه خدمات تخصصی به مددجویان عزیز تحت حمایت بهزیستی باشد.

منطقی اظهار داشتند : اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر دارای یک مرکز اقامتی ، بهبودی میان مدت و دو مرکز خیریه می باشدوهمچنین تعداد پرونده ها به تفکیک : توانبخشی ۱۲۰۰، اجتماعی ۴۰۵ که جمعا تعداد کل پرونده ها ۱۶۰۵پرونده به تفکیک بینایی۱۳۵ جسمی حرکتی ۴۵۷ ذهنی ۲۱۹ روان ۱۵۳ شنوایی ۱۷۹صوت و گفتار ۵۷  یک هزار و ۳۲۰ توانخواه در قالب ۹۷۰ نفر توانبخشی و ۳۵۰ نفر در حوزه اجتماعی با ۱۲ نفر پرسنل اداری تحت حمایت دارد و این افراد از خدمات بهزیستی این شهرستان بهره مند می شوند.

سرپرست اداره کل بهزیستی گفت : بهزیستی مهدیشهر با دارا بودن یک هزار و ۶۷۰ نفر مددجو به تفکیک ۱۰۵۰ پرونده توانبخشی،   ۴۰۶ پرونده حوزه اجتماعی، ۲۱۴ پرونده CBR  و تحت نظارت داشتن یک مرکز اقامتی بهبودی  میان مدت درمان اعتیاد، یک مرکز بیماران روان مزمن ویژه بانوان  ، یک موسسه خیریه و یک مرکز مثبت زندگی در حال ارائه خدمت به آحاد جامعه و جامعه هدف خود است  .

وی در ادامه گفت  : در حوزه توانبخشی ۲۱مورد پرداخت کمک های مالی بمنظور مناسب سازی، کمک هزینه تحصیلی، درمان و وسایل توانبخشی، هزینه های ایاب و ذهاب، بیمه خویش فرمایی  و کارفرمایی  و همچنین در حوزه اجتماعی ۳ مورد پرداخت کمک های مالی در زمینه  ودیعه مسکن، بیمه سرپرست خانوار، کمک هزینه تحصیلی،  سرمایه کار و ۱۳ مورد پرداخت فطریه نیز صورت گرفته است.

منطقی ایجاد اشتغال برای ۱۷ نفر از مددجویان و تحویل  یک واحد مسکونی در سال ۱۴۰۰خبر داد و افزود : ۳۱۰ بسته معیشتی، پرداخت کمک های نقدی به حساب مددجویان از جمله اقدامات مثبت حوزه مشارکت های مردمی اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر بوده است.

وی افزود : موسسه خیریه خادم الحسنین تنها موسسه نگهداری و ارائه خدمات به بیماران روان مزمن (بانوان) در استان سمنان می باشد که از سال ۱۳۸۲ تاسیس شده است و در حال حاضر با داشتن ۲۵ نفر پرسنل به  ۶۷ بیمار اعصاب و روان به صورت شبانه روزی ارائه خدمات صورت میگیرد.   تامین منابع مالی به منظور  ارائه خدمات در این مرکز تا کنون  از طریق پرداخت یارانه سازمان بهزیستی، کمک های خیرین بوده است .

شیردل سرپرست فرمانداری مهدیشهر ضمن تقدیر و تشکر از زحمات سرپرست اداره کل بهزیستی و پرسنل بهزیستی شهرستان در ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف ابراز داشتند : کار در بهزیستی باقیات و صالحات است و دارای ارزش اخروی بوده و باید شاکر این نعمت الهی بود.

ایشان در ادامه ضمن این مطلب که پیگیری از جامعه هدف بهزیستی باید شبانه روزی باشد و هرکجا نیاز به ورود و همراهی است گزارشات ارائه تا پیگیری لازم انجام شود افزودند : دو مشکل پیش رو جامعه هدف بهزیستی مناسب سازی و نگاه جامعه به معلولین است که باید با مناسب سازی فضا ها و اماکن عمومی و کار فرهنگی این دو مشکل را کاهش و برطرف کرد.

شیردل  مسکن و اشتغال را دو محور اصلی بهزیستی در ارائه خدمات به جامعه هدف بیان و خواستار نگاه و توجه بیش از پیش مسئولین به این دو محور و علی الخصوص خانواده های دارای چند معلولی شدند .

کد خبر 54324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد