توانمند سازی، راهی موثر برای استقلال فرزندان بهزیستی

نشست مشورتی کارشناسان تخصصی و مسئولین مراکز فعال در حوزه فرزندان و شبه خانواده بهزیستی با حضور معاون اجتماعی کشور  به صورت برخط برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، نشست مشورتی کارشناسان تخصصی و مسئولین مراکز فعال در حوزه فرزندان و شبه خانواده بهزیستی با حضور معاون امور اجتماعی و کارشناسان تخصصی دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور، مدیر کل، معاون اجتماعی بهزیستی استان به صورت برخط  برگزار شد.

سعید بابایی، مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور، با تاکید بر نظارت بر عملکرد خانه‌های کودک و نوجوان گفت: توانمندسازی فرزندان در کنار آموزش مستمر و اثربخش از مهمترین برنامه ها و اهداف سازمان است که در همین راستا این جلسات مشورتی در کنار سایر اقدامات در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان نیز با بیان اینکه در مراکز شبه خانواده تلاش بر این است تا محیطی طبیعی از یک خانواده ایجاد و پیوندهای صمیمانه و عاطفی بین کودکان و سرپرستان حاصل شود، گفت: در این تشکیلات، با شبیه‌سازی موقعیت و ماهیت خانواده برای کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست، کارکردهای اصلی خانواده که پاسخ به نیازهای فردی و از همه مهمتر جامعه‌پذیری است، احیا می‌شود.

ولی‌اله نصر افزود: در این مجمع مشورتی که به صورت کشوری برگزار شد، مسائل و مشکلات فرزندان خانه‌ها به صورت خاص و بررسی و راهکارهای مناسب به منظور نحوه آماده سازی فرزندان برای ورود به زندگی مستقل مطرح شد.

وی ادامه داد:  توانمندسازی فرزندان راهی موثر برای استقلال آنان و دوری از آسیب‌های اجتماعی است؛ لذا با تکمیل چرخه حمایت، می‌توان مسیری کم‌چالش پیش روی فرزندان متصور شد.

کد خبر 53508

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد