چهارمین جلسه کمیته رصد آسیب های اجتماعی برگزار شد

چهارمین جلسه کمیته رصد آسیب های اجتماعی بریاست همایون عمودی زاده سرپرست بهزیستی لرستان و حضور معاونین حوزه اجتماعی و پیشگیری برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، چهارمین جلسه کمیته رصد آسیب های اجتماعی بریاست همایون عمودی زاده سرپرست بهزیستی لرستان و حضور معاونین حوزه اجتماعی  و  پیشگیری برگزار شد.

در این جلسه که نمایندگانی از ادارات و نهادهایی همچون علوم پزشکی، نیروی انتظامی، دانشگاه پیام نور، آموزش و پرورش حضور داشتند بر ضرورت شناسایی و رصد آسیب های پنهان اجتماعی و کنترل و کاهش سرعت این آسیب ها که جامعه را تهدید می کنند تاکید شد.

همایون عمودی زاده سرپرست بهزیستی لرستان در آغاز این جلسه با تاکید بر رصد آسیب های پنهان موجود در استان گفت: امروزه یکی از اساسی ترین مسائل و مشکلات خانواده ها مربوط به خشونت های خانگی و خشونت علیه زنان است که سالانه افراد زیادی دچار چنین خشونت هایی می شوند و بسیاری مجبور به سکوت و تحمل هستند و از این میان  تعداد کمی به مقابله با این نوع خشونت ها می پردازند.
عمودی زاده با بیان اینکه در حال حاضر هیچ چاره ای جز بکارگیری فن آوری های مدرن نداریم گفت: فن آوریهای مدرن در کنار آسیب های نو ظهور مزایا و فواید زیادی نیز بهمراه دارد از این رو شایسته است با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به خانواده ها و جامعه ضمن بهره گیری از آثار مثبت آن، تدابیری برای کنترل و کاهش آسیب های ناشی از آن اندیشیده شود.

سرپرست بهزیستی لرستان با گلایه از عدم حضورنمایندگان ادارات عضو کمیته در جلسات گفت: تکرار این رویه و سرسری گرفتن این موضوع موجب عدم اثر بخشی برنامه ها و اقدامات پیش بینی شده در حوزه آسیب های اجتماعی خواهد شد.

عمودی زاده در ادامه با تاکید بر آسیب های اجتماعی اولویت دار جامعه گفت: باید بتوانیم برای تمام اقشار و گروههای جامعه در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی کنیم و برنامه ای مدون برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بر اساس زمانبندی بصورت بلند مدت و کوتاه مدت در سال جدید با رویکرد نو در دستور کار داشته باشیم.
در این جلسه نمایندگان ادارات شرکت کننده هر کدام به نوبت گزارش اقدامات و فعالیت های انجام گرفته در حوزه آسیب های اجتماعی را تشریح کردند و بر لزوم تعامل هر چه بیشتر و نیز  همفکری و هم افزایی بین ادارات تاکید شد.

کد خبر 53449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد