پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به ۸۸۹ مددجوی بهزیستی

سرپرست بهزیستی استان تهران توضیحاتی درباره مسکن افراد دارای معلولیت و همچنین اشتغال مددجویان تحت پوشش این سازمان ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایلنا، سمانه زمانی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه میزان مسکن معلولان در استان تهران تامین شده است؟ گفت: برای خانواده‌های دارای دو معلول ۷۲ واحد با اختصاص اعتبار ۷میلیارد تومان از طریق بهزیستی و دستگاه‌های همکار ایجاد شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۶۰ واحد برای خانواده‌های دارای یک معلول آماده شده است که مبلغ چهار میلیارد و سیصد میلیون تومان برای این واحدها اعتبار اختصاص یافته است.

به گفته سرپرست بهزیستی استان تهران دستگاه‌های همکار در تحویل مسکن به بهزیستی شامل حساب یکصد امام، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده‌اند.

زمانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره میزان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در سال ۱۴۰۰ و تعداد افراد بهره مند از این تسهیلات گفت: برای تسهیلات اشتغال‌زایی تاکنون  ٦٦٠٨٠ میلیارد اعتبار اختصاص داده شده است و ٨٨٩ نفر از این تسهیلات بهره‌مند شده اند. همچنین شهر تهران با اختصاص ١٢ میلیارد بیشترین میزان پرداخت تسهیلات را داشته‌است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که برش استانی اشتغال و وضعیت بهزیستی چگونه است، گفت: میزان تعهد در سال ١٤٠٠ در استان ٣١٤٦ مورد است که تاکنون ٢٥٠٠ شغل محقق شده است.

سرپرست بهزیستی استان تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به تورم و گران شدن وسایل توانبخشی چه اقداماتی برای کاهش مشکلات مربوط به افراد دارای معلولیت صورت گرفته است؟ گفت: پیش از این و در سنوات گذشته توانخواهان نیازمند وسایل و تجهیزات توانبخشی پس از خرید وسیله مورد نیاز خود؛ با ارائه فاکتور می‌توانستند از کمک هزینه خرید اقلام و تجهیزات توانبخشی بهره مند شوند و در مواردی اندک خرید توسط سازمان انجام گرفته و وسیله در اختیار فرد معلول قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به نرخ تورم و افزایش تصاعدی قیمت تجهیزات متاسفانه توان خرید توانخواهان کاهش یافت لذا حوزه توانبخشی استان تهران با نیاز سنجی و برآورد تقریبی اقلام وتجهیزات  ضروری و مورد نیاز جامعه هدف؛ به صورت متمرکز تجهیزات لازم را تأمین کرده و پس از تایید کمیته توانبخشی در اختیار افراد نیازمند و واجد شرایط قرار می‌دهد. اگرچه اعتبارات چندان پاسخگوی نیاز افراد نیست ولی سعی در برطرف کردن آن هستیم.

کد خبر 53266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد