دیداری با آفرینشگر «خاطرات یک فرشته»

کتاب‌های "خاطرات یک فرشته " که توسط معاون راهبری و توسعه مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) نگارش یافته، به چاپ ششم رسید.

کتاب‌های «خاطرات یک فرشته» با موضوع سبک زندگی ائمه اطهار که تا کنون دو دفتر آن در مورد زندگی حضرت زهرا(س) و زندگی امام رضا(ع) به زیور چاپ آراسته گردیده، با استقبال گسترده مؤمنین و دوستداران فرهنگ اسلامی روبرو شده و به چاپ ششم رسیده است.

به گفته‌ی نویسنده‌ی سلسله کتاب‌های «خاطرات یک فرشته»، این کتب، زندگی ائمه اطهار و اهل بیت را از زبان یک فرشته که موکل حضرت است روایت می‌کند.

حجه الاسلام دکتر حمزه شریفی دوست که سال‌هاست در حوزه و دانشگاه مشغول مطالعات و تحقیقات دینی می‌باشد می‌گوید این کتاب‌ها را با انگیزه‌ی معرفی سبک اجتماعی زندگانی معصومین برای مخاطب جوان به رشته‌ی تحریر درآورده است.

به گفته‌ی این دکترای مدیریت و قرآن، زندگی ائمه اطهار چنانکه باید شناخته شده نیست و برای آگاهی نسل نو از معارف عمیق و غنی اسلام، باید زبان و بیان هنرمندانه را به شیوه‌ای نو بکار گرفت.

دکتر شریفی دوست متولد ۱۳۵۶در استان فارس بعد از اخذ مدرک کارشناسی مدیریت صنعتی از دانشگاه یزد، در سال ۱۳۸۰ وارد حوزه علمیه قم (مدرسه علمیه معصومیه) شد و به تحصیل در علوم دینی پرداخت.

وی که سال‌ها در نهادهای نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها فعالیت و مسؤولیت داشته اکنون، معاون راهبری و توسعه مراکز خدمات زندگی سازمان بهزیستی کشور است و همچنان به فعالیت‌های فرهنگی دینی خود ادامه می‌دهد.

دکتر شریفی دوست، هفته گذشته مهمان بهزیستی خراسان رضوی بود و در نشست کوتاهی که با مدیران این نهاد داشت، ضمن بیان بخشی از فعالیت‌های فرهنگی خود گفت: کتاب خاطرات یک فرشته، مجموعه داستان‌هایی است که زندگی ائمه معصومین(ع) از زبان فرشته را روایت می‌کند و هر جلد از این مجموعه به نام دفتر به نام یکی از ائمه معصومین علیهم السلام نام‌گذاری گردیده است.

وی ادامه داد: «دفتر طوبی» که به سبک زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها می‌پردازد دارای ۱۸ لوح به عدد سن دنیایی آن بزرگوار است که در این ۱۸ لوح به وقایع مهم و سبک زندگی اجتماعی آن حضرت می‌پردازد.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: در این دفتر به فراخور نسبت آن واقعه به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و حضرت علی علیه‌السلام به ویژگی‌های آن دو شخصیت بزرگ پرداخته شده است.

به گفته حجه الاسلام شریفی دوست، این کتاب از قبل از تولد آن حضرت شروع می‌شود تا تولد، مرگ مادر، ازدواج و فوت پدر بزرگوارشان و تا بعد از شهادت آن مظلومه عالم سیر زندگی آن بزرگوار را روایت می‌کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: از مجموعه این کتاب‌ها دفتر رئوف که به زندگی امام هشتم علی بن موسی الرضا علیه‌السلام می‌پردازد، پیش‌تر در نشر معارف چاپ شده و در دو سال اخیر به چاپ ششم رسیده و به زبان اردو نیز ترجمه گردیده است.

دیداری با آفرینشگر «خاطرات یک فرشته»

از این نویسنده، آثار دیگری نیز منتشر شده که به گوشه‌ای از آنها اشاره می‌شود:

- کتاب کودک با عنوان فرمانده برونسی(دو جلد) با هدف معرفی شهید عبدالحسین برونسی به کودکان

- کاوشی در معنویت های نوظهور، (چاپ دانشگاه معارف)

ـ اخلاق در فضای مجازی (چاپ معاونت پژوهشی نهاد رهبری برای درس اخلاق کاربردی)

ـ راهبری فرهنگی در دانشگاهها (با رویکرد مدیریت استراتژیک در عرصه فرهنگ)

ـ عرفان عملی (کتاب درسی مقطع کارشناسی برای درس اخلاق اسلامی با رویکرد عرفان امام خمینی)

ـ قانون جذب و اسلام

ـ عرفانهای کاذب، راههای نفوذ و راهکارهای مقابله (چاپ معاونت پژوهشی دانشگاه معارف)

ـ عصر ظهور از منظر آیت الله بهجت

ـ کتاب خاطرات یک فرشته (رفتر رئوف) با موضوع سبک زندگی امام رضا(ع)

ـ کتاب خاطرات یک فرشته (دفتر طوبی) با موضوع سبک زندگی معنوی حضرت زهرا(س)

ـ کتاب تبلیغ اتمی (اقتباسی از تبلیغ دانشجویی مرحوم عبداله ضابط)

ـ کتاب جادوبر (با موضوع آخر الزمان و امام موعود) در دست نگارش.

کد خبر 53178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد