سرپرست بهزیستی کردستان خبر داد:
اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار در کردستان

سرپرست بهزیستی استان کردستان از اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار کشور خبر داد و گفت: سهم کردستان در این طرح ۴۵ محله است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان ،رسولی سرپرست بهزیستی استان اظهار کرد: طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور در استان برگزار می‌شود که سهم کردستان در اجرای این طرح ۴۵ محله بوده و در فاز نخست در دو محله فرجه در سنندج و تازه‌آباد در سقز نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح در راستای فرمان مقام معظم رهبری و به منظور تحقق عدالت اجتماعی و توسعه همزمان محلات کشور، به گونه‌ای که توسعه و تحول اجتماعی در تمامی ابعاد صورت پذیرد و هیچ فرد نیازمندی در محلات کم برخوردار بلاتکلیف نباشد اجرا می‌شود.

وی توسعه ساختاری و عمرانی محلات کم برخوردار را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست.

سرپرست سازمان بهزیستی کردستان به زمان ابلاغ طرح پرداخت و گفت: این طرح از ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ به استان ابلاغ شده، جلسه توجیهی استان‌ها در ۱۸ بهمن ماه برگزار و از ۲۳ بهمن ماه تیز طرح به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

رسولی اضافه کرد: همکاران این طرح شامل مراکز مثبت زندگی از جمله مراکز سنندج با کد ۷۲۵۴  و ۱۴۴۷ و  مراکز سقز با کد ۴۲۵۹ است.

وی ناظر تخصصی طرح را دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی معاونت امور اجتماعی با همکاری تمامی معاونت‌های تخصصی سازمان برشمرد و تصریح کرد: اهم کارهای انجام شده در راستای اجرایی کردن طرح شامل برگزاری جلسه با معتمدین و افراد سرشناس محله، شناسایی ظرفیت‌های ادارات و ارگان‌های مختلف در محلات و برگزاری جلسه با نمایندگان ادارات در محله است.

رسولی اضافه کرد: در جلسات برگزار شده که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، هلال احمر، فنی و حرفه‌ای،شبکه بهداشت و درمان، کمیته امداد و موسسه خیریه حمدی سنندج برگزار شد، ظرفیت‌ها و امکانات ادارات به منظور کمک به اجرای مطلوب طرح بررسی شد.

گفتنی است؛ طرح در حال حاضر در جریان است و باید تا ۲۴ اسفند به نتیجه برسد.

کد خبر 53149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد