تنها نیمی از فعالیت‌های بهزیستی بودجه مشخص دارد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۶۰ فعالیت توانبخشی در سازمان بهزیستی ارایه می‌شود که فقط نیمی از این فعالیت‌ها بودجه مشخص دارد.

تنها نیمی از فعالیت‌های بهزیستی بودجه مشخص دارد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۶۰ فعالیت توانبخشی در سازمان بهزیستی ارایه می‌شود که فقط نیمی از این فعالیت‌ها بودجه مشخص دارد.

اصغر کاظمی، امروز چهارشنبه ۴ اسفند در آیین تکریم مدیرکل سابق و معارفه سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: بنابراین حجم فعالیت در بین کارکنان بهزیستی بالاست اما نوع کار در این سازمان مقدس محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: مدیریت با جیب خالی از سخت‌ترین اموری است که در ستاد با حجم کلان با آن روبه‌رو هستیم و در استان‌ها هم مدیران به نوعی دیگر با این مساله درگیر می‌شوند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: این سازمان تنها دستگاه حمایتی است که اعتبارات محدود دارد و حتی میزان تخصیص اعتبارات هم معلوم نیست.

وی افزود: از طرفی سازمان بهزیستی در همه استان‌ها املاکی دارد اما نمی‌توان به آنها دست زد زیرا قوانین موجود محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است.

کاظمی گفت: نگهداری معلولان از امور مقدسی است که گاهی از عهده خانواده‌ها خارج شده اما در مراکز بهزیستی با همه توان و ظرفیت انجام می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت مشارکت اجتماعی اظهار داشت: انتظار می‌رود سازمان‌ها و نهادهای حمایتی نیز در زمینه تامین اعتبارات مورد نیاز بهزیستی را یاری کنند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به هزینه‌هایی که در مراکز ماده ۱۶ برعهده بهزیستی است افزود: با وجود همه کمبودها و نقص‌ها اما نفس کار در بهزیستی ارزشمند است و باید شبانه‌روز در خدمت مردم باشیم زیرا دولت مردمی از نیروهای خود چنین انتظاری دارد و همواره باید در راستای تکریم مردم و مددجو تلاش کنیم.

وی با تاکید بر لزوم شنیدن حرف مددجویان بهزیستی از سوی مدیران این مجموعه گفت: با هر خط فکری باید به یاد داشته باشیم که برای هر صندلی مدیریتی ده‌ها شهید تقدیم انقلاب و نظام شده است.

کاظمی ادامه داد: چرخش مدیریتی برای سازمان‌ها لازم است تا روح و جریان جدیدی دمیده شود و همه باید با تعامل و انسجام اهداف را دنبال کنند.

وی گفت: فرصت مدیریتی به‌صورت محدود در اختیار است لذا باید از همه توان استفاده کرد تا با وجود محدودیت‌ها بتوانیم مدیریتی خوبی را داشته باشیم و دغدغه جامعه هدف کمتر و رفع شود.

سید محمد رضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در این آیین گفت: خدمت به جامعه معلولین، کار بزرگ و ارزنده ای است که قطعاً در دنیا و آخرت از ارزش و اجر خاص و ویژه ای برخوردار است.

وی بیان کرد: جنس وظیفه نیروهای خدوم بهزیستی از نوع کاری است که بنا به آموزه های دینی، مورد توجه خاص انبیا و ائمه است.

طالبی ادامه داد: بهزیستی به مفهوم فراهم کردن شرایط بهتر زیستن برای اقشاری است که به هر دلیل دچار آسیب اجتماعی و معلولیت جسمی حرکتی شده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: این که در حوزه اختیارات کارکنان بهزیستی، به افرادی که به لحاظ معیشتی و اقتصادی با مشکل مواجه شده اند، خدمات رسانی می شود، بسیار قابل تقدیر است.

وی، جابه جایی و تغییر را امری طبیعی خواند و گفت: در زمان حضور آقای عرب نژاد، به فراخور منابع مالی و انسانی موجود، اقدامات قابل توجهی صورت گرفت و آقای شرفی که به عنوان سرپرست بهزیستی استان در این جلسه معارفه می شوند، از نیروهای مجموعه بوده و به شرایط این حوزه کاملاً اشراف دارند.

حسن شرفی، سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در این آیین گفت: در حال حاضر بهزیستی استان به ۴۱ هزار و ۸۰۰ مددجو خدمت ارائه می دهد.

وی با بیان پهناوری و محرومیت خراسان جنوبی و لزوم توجه ویژه به اختصاص اعتبار، افزود:  در بخش غیر دولتی هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل غیر دولتی خدمت می کنند و مهمترین شاخصه در دولت مردمی بودن است که ما هم در بهزیستی تلاش خود را مضاعف خواهیم کرد و در شهرستان ها در راستای تسهیل و رفع مشکلات جامعه هدف حضور میدانی خواهیم داشت.

شرفی ادامه داد: بار آسیب های اجتماعی در جامعه را بهزیستی متحمل می شود و در برخی فعالیت ها نیاز است که دستگاه های اجرایی دیگر در کنار بهزیستی همکاری داشته باشند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: در بخش ساماندهی کودکان خیابانی براساس دستورالعمل ها ۱۱ دستگاه اجرایی باید با بهزیستی همکاری کنند اما متاسفانه تمام کار را خود بهزیستی انجام می دهد.

وی خواستار بازبینی در اعتبارات بهزیستی شد و گفت: پیگیری سیستم هوشمند و الکترونیکی، همراهی و همگاهی با سیاست های سازمان در حوزه توانمندسازی، اشتغال و مسکن، تقویت ارتباط با جامعه هدف در دستور کار خواهد بود.

در این آیین "حسن شرفی" به عنوان سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی معرفی و از خدمات "علی عرب‌نژاد" مدیرکل سابق قدردانی شد.

کد خبر 53024

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد