۹۰ تسهیلگر برای اجرای طرح توانبخشی در خراسان جنوبی همکاری می‌کنند

بیرجند - ایرنا - سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۹۰ تسهیلگر برای اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در این استان با هدف شناسایی و پیشگیری از معلولیت همکاری می‌کنند.

حسن شرفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در خراسان جنوبی، اظهار داشت: دسترسی آسان افراد دارای معلولیت به خدمات توانبخشی، توانمندسازی، عدم تمرکز زدایی خدمات به افراد معلول و کاهش مراجعه این قشر به مراکز بهزیستی برای دریافت خدمات از  مهم ترین مزایای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه این برنامه در خراسان جنوبی پوشش مناسبی داشته و با اجرا در روستاهای استان، موجب شناسایی تمامی افراد دارای معلولیت این مناطق شده است.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی عنوان کرد: این طرح با مشارکت شبکه بهداشت، بهورزان، دهیاری‌ها، موسسه‌های (CBR) و مراکز مثبت زندگی اکنون در حال اجراست.

وی با یادآوری اینکه خراسان جنوبی جز استان‌هایی بوده که پوشش ۱۰۰ درصدی در اجرای این طرح داشته است، خاطرنشان کرد: از بین افراد دارای معلولیت شناسایی شده، جسمی حرکتی بیشترین نوع معلولیت بوده است.

شرفی با اشاره به اینکه شناسایی افراد معلول از طریق تسهیلگران انجام می‌شود، گفت: این برنامه توسط ۱۷موسسه (CBR)  در حال اجراست که در مجموع ۹۰ نفر به عنوان تسهیلگر مشارکت دارند.

وی  با بیان اینکه بیشتر افراد دارای معلولیت شناسایی شده مربوط به شهرستان قائنات هستند، یادآور شد: شهرستان خوسف نیز با بیش از ۳۰۰ نفر کمترین معلولیت را دارا است.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: مجموع افراد دارای معلولیت شناسایی شده در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه، ۹ هزار نفر هستند که در ۱۱ شهرستان استان و هزار و ۵۰۰ روستا و آبادی خراسان جنوبی زندگی کرده و از تمامی خدمات حمایتی و توانبخشی بهزیستی برخوردارند.

سازمان بهزیستی کشور با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه  (CBR) با همکاری سایر نهادها درصدد شناسایی افراد دارای معلولیت ساکن در مناطق روستایی بوده تا در گام نخست ضمن شناسایی معلولان ساکن در مناطق روستایی نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز به این قشر اقدام کند.

کد خبر 53021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد