در رسانه| اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان استان همدان تا پایان سال ادامه دارد

همدان- ایرنا- سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان تا پایان سال ادامه دارد، گفت: این طرح با هدف پیشگیری از تنبلی چشم برای ۴۶ هزار کودک سه تا ۶ ساله(جامعه هدف) در استان اجرا می شود.

ابوالفضل باب الحوائجی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح غربالگری بینایی کودکان در مراکز مثبت زندگی و ۹ پایگاه دایمی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و بدون تماس فیزیکی با کودک اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۴ هزار کودک در این طرح شرکت کرده اند، افزود: طرح بینایی سنجی کودکان تاکنون در شهرستان های رزن و بهار به طور کامل(۱۰۰ درصد)، فامنین ۹۶ درصد و همدان نیز ۸۳ درصد اجرا شده است.

سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان، بهترین زمان برای پیشگیری از تنبلی چشم کودک را سه تا شش سالگی عنوان کرد و گفت: والدین برای سنجش بینایی کودکان خود هر سال یک مرتبه به پایگاه های سنجش بینایی مراجعه کنند زیرا چشم کودکان در حال رشد و اختلالات بینایی هم پیش‌رونده است.

باب الحوائجی تاکید کرد: سه تا ۶ سالگی زمان طلایی غربالگری چشم کودک محسوب می شود و اگر کودکان این دوره طلایی را از دست بدهند، دیگر نمی توان از پیشرفت اختلالات بینایی آنان که گاه منجر به کم بینایی و نابینایی می شود، جلوگیری کرد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

کد خبر 52857

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد