در رسانه | ۱۳ مرکز شبه خانواده در خوزستان فعال است

اهواز - ایرنا - معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان با بیان اینکه ۱۳ مرکز شبه خانواده زیرپوشش بهزیستی درخوزستان فعال است گفت: ۲۴۵ کودک و نوجوان در این مراکز مراقبت و نگهداری می‌شوند.

محمد رضا عباسی روز چهارشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مراکز شبه خانواده یک مرکز ویژه نگهداری شیرخوارها به صورت دولتی و ۱۲ مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان به صورت غیردولتی خدمات ارایه می‌دهند.

وی ادامه داد: در مراکز شبه خانواده، گروه‌های سنی شامل شیرخوار صفر تا سه سال، نوباوه سه تا ۶ سال و کودک و نوجوان ۱۳ تا ۱۸ سال نگهداری و می‌شوند.

عباسی با اشاره به پذیرش ۱۰۰ فرزند در مراکز شبه خانواده خوزستان در امسال تاکنون گفت: در این مراکز خدمات مراقبتی، آموزشی و تحصیلی، درمانی، مددکاری حرفه‌ای و خدمات حقوقی(قضایی) در جهت بازپیوند انتقال به خانواده زیستی یا جایگزین و فرزندخواندگی و همچنین توانمندسازی و آمادگی برای زندگی مستقل انجام می‌شود.

وی افزود: سن قانونی ترک مراقبت در مراکز شبه خانواده ۱۸ سالگی است که در صورت آمادگی و کسب مهارت لازم می‌توانند ترخیص شوند و از خدمات مستمر و غیر مستمر از جمله پرداخت کمک هزینه ماهیانه، کمک هزینه موردی ازدواج و اشتغال، پرداخت شهریه دانشجویی و مسکن بهره‌مند شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان ادامه داد: این افراد در صورت تمایل می‌توانند در مراکز شبه خانواده بمانند و همچنان از خدمات سازمان بهزیستی به صورت شبانه روزی استفاده کنند.

وی گفت: کودکان و نوجوانان به دلیل بی سرپرستی، بدسرپرستی، کودک آزاری و نبود سرپرست موثر در مراکز بهزیستی پذیرش می‌شوند تا با مهیا شدن شرایط بازگشت فرزند به خانواده، اقدام لازم انجام پذیرد.

مراکز شبه خانواده مراکزی هستند که کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست که به دلیل مشکلات اخلاقی والدین، فوت والدین، اعتیاد، تکدی گری، زندانی بودن والدین و یا خشونت، آزار و اذیت جسمی توسط والدین با مداخله اورژانس اجتماعی یا نهادهای امنیتی به صورت موقت یا دایم از خانواده خود جدا شده‌اند در آنها نگهداری می‌شوند.

کد خبر 52731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد