بهزیستی مازندران از استان های پیشرو در زمینه انجام اسکن عنبیه کودکان کار و خیابان است

دکتر فرزاد گوهردهی ، مدیرکل بهزیستی مازندران ، گفت : بهزیستی مازندران جزو نخستین استانها در زمینه انجام اسکن عنبیه و ثبت اطلاعات کودکان کار در سامانه کشوری می باشد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر فرزاد گوهردهی ، مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از مسائل مهم شهرهای بزرگ را پدیده کودکان کار و خیابانی دانست و گفت : مراکز کودکان خیابانی و مراکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده با هدف حمایت از کودکان کار و خیابان در سطح استان راه اندازی شده است . 
وی به اجرای طرح دوستدار کودک اشاره کرد و افزود : سازمان بهزیستی در سال جاری طرح حمایت های اجتماعی از کودکان کار و خیابانی (با رویکرد دوستدار کودک) را با استفاده از ظرفیت های بین بخشی و به صورت پایلوت در برخی از استان ها از جمله استان مازندران اجرا کرده است .
مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد : با بررسی طرح های گذشته از روشهای شناسایی و جذب و راهکارهای علمی و حرفه ای تری برای ساماندهی این کودکان استفاده می شود.
دکتر گوهردهی با بیان اینکه یکی از ابزارهای بروز در اجرای این طرح ، احراز هویت کودکان با استفاده از دستگاه اسکن عنبیه می باشد ، گفت : بر اساس این طرح ، اطلاعات کودکان کار و خیابانی که تاکنون بدون هویت بودند در سامانه کشوری احراز هویت کودکان کار و خیابان ثبت می شود که از مهمترین مزایای آن شناسایی فوری و آنلاین کودکان کار و خیابان در کل کشور می باشد.
وی استان مازندران را از استان های پیشرو در زمینه انجام اسکن عنبیه کودکان کار و خیابان دانست و افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته این اداره کل نسبت به تهیه دستگاه اسکن عنبیه اقدام نموده است و در حال حاضر نیز جزو اولین استانها در زمینه انجام  اسکن عنبیه و ثبت اطلاعات کودکان در سامانه کشوری می باشد .
 مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه تاکنون از 207 کودک کار و خیابان اسکن عنبیه انجام شده است ، ادامه داد : با توجه به نتایج مطالعات و تجربیات اجرایی ، هویت تعداد زیادی از کودکان گردآوری شده غیر ایرانی ، نامشخص است بنابراین احراز هویت کودکان از طریق عکس برداری از عنبیه چشم می تواند اطلاعات و آمارهای دقیق تری از این کودکان به دست آورده و از ثبت اطلاعات تکراری جلوگیری نماید.
دکترگوهردهی افزود : اداره اتباع خارجی نیز در این طرح نقش پررنگ تری خواهد داشت و در آن کودکان کار و خیابان اتباع خارجی تعیین تکلیف می شوند.

شایان  ذکر است مانور شناسایی کودکان کار و خیابانی در شهرهای ساری و آمل و با همکاری شرکای اجتماعی بهزیستی در بهمن ماه سال جاری اجرا شده است.

کد خبر 52632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد