سازش زوجین متقاضی طلاق به بیش از ۱۶ درصد رسید

 مدیر کل بهزیستی استان زنجان از افزایش سازش زوج‌های زنجانی به ۱۶درصد خبر داد و گفت :  از ابتدای سال جاری سال  بیش از ۱۰ هزار مورد خدمات مشاوره و روان شناختی  به زوجین متقاضی طلاق و فرزندان آنها داده شده است.   

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی افزود: ۳ هزار و ۶۱۷ زوج در  مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی غیر دولتی و دولتی همکار با طرح کنترل و کاهش طلاق  بهزیستی استان پذیرش شده اند و تا کنون برای ۲ هزار و ۵۴۱ زوج مداخلات روان شناختی انجام شده است که در صد سازش تا کنون بیش از ۱۶ درصد بوده است.

این مقام مسئول افزود : طلاق یک روند و آسیب مهم اجتماعی است ودر اثراین روند فرزند یا فرزندان  به دلیل عــدم توجــــــه والدین صدمه های روحی و روانی می بینند.

محمدی با تاکید بر لزوم حفظ انسجام خانواده برای افزایش سطح سلامت روان،   خاطر نشان کرد: ساختارعاطفی کودک در دل رابطه والدین شکل می گیرد و اگراین کودک درخانواده ای بزرگ شود که عاری ازمحبت است بی شک دررفتارکودک تاثیرگذار است.

محمدی اظهار داشت : روانشناسان براین باورند درگیری ها و جنگ وجدال هایی که بین والدین صورت می گیرد، درذهن کودک ماندگار می شود و استرس هایی که با فرایند طلاق همراه است می تواند منجر به بروز مشکلات عاطفی، رفتاری و جسمانی  نظیر استرس، تعارض، نگرانی، فقدان عشق، ضعف خودپنداره، کاهش شادکامی و امید، کاهش عملکرد تحصیلی، شرم و خجالت، ترس، پرخاشگری، افزایش مشکلات ارتباطی و بالاخص آسیب دیدن جدی عزت نفس در کودکان و نوجوانان شود.

وی  تصریح نمود: طلاق و فروپاشی خانواده ضمن بر هم زدن تعادل روانی، عاطفی افراد خانواده و جامعه، منجر به بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی مانند فحشاء، انحرفات جنسی، خودکشی، فرار از منزل، سرقت، اعتیاد، تکدی گری و …. می شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تاکید کرد:  برای پیشگیری از وقوع طلاق؛ مشاوره پیش ازازدواج  ضروری به نظر می رسد، تا از این طریق،   به جوانان در انتخاب صحیح همسر که یکی از مهمترین تصمیمات در زندگی هر فرد است کمک شود
 و ی آموزش  مهارت های زندگی  برای شروع و ادامه زندگی مشترک  را  مهم دانست و افزود: تنها در این صورت می توان به دوام و پایداری زندگی مشترک زوج های جوان امید داشت.

وی بیان نمود: برنامه‌های کاهش طلاق، مبتنی بر رویکردهای جامع، منسجم، علمی و پیوسته خدمات در سطوح مختلف پیشگیری است که از جمله اقدامات می توان به : آموزش‌های پیش از ازدواج، آموزش زندگی خانواده، مداخلات و مشاوره های پیش از طلاق از جمله ارزیابی روانی اجتماعی (غربالگری طلاق) و ارایه خدمات تخصصی  به زوجین متقاضی طلاق در مراکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی همکار با این طرح  اشاره نمود و تخصیص یارانه مشاوره طلاق به زوجین نیازمند که در حال اجرا است.

کد خبر 52617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد