برگزاری نشست مدیریت بحران استان در اداره کل بهزیستی

نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی، پیش از ظهر روز یکشنبه اول اسفندماه نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری با حضور مهندس منصور شیشه شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری، دکتر ولی الله نصر مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی استان در سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان اصفهان برگزار شد.

دکتر ولی الله نصر مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ابتدای جلسه با تبریک اعیاد رجب و میلاد بزرگ مددکار تاریخ و ابراز خرسندی از برگزاری این نشست حائز اهمیت در بهزیستی گفت: بهزیستی استان برای پیشگیری و مقابله با بحران، اقدامات بسیاری را انجام می دهد که طرح های مهمی همچون طرح محب را نیز برای آمادگی و مقابله با بحران ها در نقاط مختلف استان اجرا می کند.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه با اشاره به اهداف طرح محب اظهار داشت: افزایش ظرفیت سازگاری، سازماندهی و مشارکت مردم در کاهش مخاطرات مربوط به بلایا، شناسایی و توانمند سازی روانی اجتماعی جامعه هدف به ویژه کودکان و سالمندان، توسعه فرهنگ حمایت های روانی اجتماعی، پیشگیری از آسیب های پسا بحران و افزایش پاسخگویی و حمایت از آسیب دیدگان از بحرانها، از اهداف طرح محب است.

دکتر نصر با ارائه گزارش کوتاهی از اقدامات اخیر بهزیستی استان گفت: ما در بهزیستی اقداماتی را در خصوص مقابله با بحران کرونا در کلیه ادارات و مراکز تحت نظارت داشته ایم، همچنین با برگزاری اردوهای جهادی در شهرستان های محروم نیز کارهای خوبی توسط اداره کل بهزیستی و همکاران پرتلاش ما در سراسر استان انجام گرفته است. یکی از اقدامات دیگر ما اهدا ۲۰۰ تانکر آب به مناطق محروم و دارای چالش و بحران آب در استان سیستان و بلوچستان در تابستان سال جاری بود.

مهندس منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان نیز در این نشست به وظایف دستگاه های استان در چهارچوب قانون مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: همه دستگاه ها با محوریت ستاد بحران موظف به انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با شرایط بحرانی هستند.

وی با تقدیر از اقدامات بهزیستی استان در زمینه طرح محب اظهار داشت: این طرح علاوه بر داشتن زمینه های پیشگیرانه برای مقابله با بحران های مختلف، در مواقع بروز بحران هم می تواند زمینه توانمندسازی و بازتوانی خانواده ها و افراد درگیر و آسیب دیده از بحران را فراهم سازد.

دکتر علی اکبر ابراهیمی معاون امور پیشگیری و دکتر علیرضا موسوی امجد کارشناس مسئول حوزه پیشگیری بهزیستی استان اصفهان نیز با ارائه گزارشی برای حاضران، به اقدامات موثر اداره کل بهزیستی در خصوص پیشگیری و مقابله با بحران در سطح استان اشاره داشتند.

دکتر باقریان عضو هئیت علمی دانشگاه نیز با ارائه گزارش مبسوطی از بحران کرونا و اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی استان از زمان پیدایش این ویروس تاکنون، از تدوین برنامه ای جامع برای مقابله با پیامدهای روانی اجتماعی این بیماری در دوران پساکرونا خبر داد.

در پایان اعضای حاضر نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص موضوع نشست ابراز نمودند و سپس مدیرکل مدیریت بحران استان به جمع بندی مطالب ارائه شده پرداخت.

کد خبر 52582

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد