گلوگاه‌های فساد در همه حوزه‌ها شناسایی و اصلاح می‌شود

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از شناسایی گلوگاه‌های فساد و انسداد این نقاط در مراکز تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی در دو ماه گذشته خبر داد.

مسعود فیروزی که در نشست سلامت اداری بهزیستی استان سخن می‌گفت افزود: ما در سه حوزه پیشگیری، توانبخشی و اجتماعی، سه مأموریت شناسایی گلوگاه‌های فساد در سه بخش مهم این حوزه‌ها را در دستور کار قرار دادیم و در دو ماه گذشته با کمک دادستانی و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط، این حوزه‌ها را به دقت و موشکافانه مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم.

به گفته فیروزی، به معاونین این سه حوزه مأموریت داده شد که گلوگاه‌های فساد در حوزه‌های تحت مدیریت خود را شناسایی و پس از اتخاذ راهکارهای اصلاحی در این موارد، طرح عملیاتی خود را برای اصلاح این گذرگاه‌ها اجرایی و نتایج آن را ظرف دو ماه ارائه کنند.

وی این مأموریت‌ها را موفقیت‌آمیز توصیف کرد و گفت: در این سه حوزه شاهد طرح‌های اصلاحی بسیار خوبی بودیم که به انسداد گلوگاه‌های فساد، اصلاح روش‌ها و برخورد با تخلفات پنهان منجر گردید که فرایندهای خدمات بهزیستی را به سمت سالم‌سازی و خدمت صادقانه هدایت کرده است.

وی ادامه داد: بهزیستی، خدمت صادقانه و بدون منت را وظیفه کارکنان و کارشناسان بهزیستی در هر رده و سطحی می‌داند و هیچ اولویتی بجز منافع مردم و مددجویان عزیز را مد نظر ندارد.

فیروزی خطاب به نماینده سازمان برنامه و بودجه در امور سلامت اداری که در این نشست حضور داشت گفت: فرایندهای نظارتی اداری برای برخورد فوری، ضربتی و عملیاتی با تخلفات مراکز تحت پوشش، کافی نیست باید در این زمینه، راهکارهای اجرایی ارائه شود که منجر به نتایج رضایت‌بخشی برای حفظ منافع جامعه هدف و روان‌سازی خدمات پاک و صادقانه گردد.

گلوگاه‌های فساد در همه حوزه‌ها شناسایی و اصلاح می‌شود

در هیچ سطحی، از تخلفات و کم‌کاری‌ها نمی‌گذریم

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در معاونت پیشگیری، موضوع مراکز سرپایی اعتیاد مورد بررسی قرار گرفت که بررسی‌های اولیه‌ی ما نشان می‌داد جزو مراکزی هستند که نیاز به رسیدگی فوری دارند.

وی ادامه داد: در این بخش، با همکاری دستگاه قضا و دانشگاه ورود موفقی داشتیم و مراکز متخلف با دستور قضایی پلمپ و بسیاری از آنها نیز تذکر و اخطار گرفتند.

فیروزی ادامه داد: در قسمت توانبخشی نیز، موضوع توانبخشی مبتنی بر جامعه، به نظر می رسید که برخی مؤسسات غیر دولتی تحت نظارت، عملکرد مناسب و موفقی ندارند و خروجی‌ها مطابق انتظار نیست که در این بخش نیز یک بررسی عمیق انجام دادیم و ضمن شناسایی گلوگاه‌های فساد احتمالی، نظارت‌های مؤثر را افزایش دادیم و به نتایج خوبی هم دست یافتیم که در ماه‌های آتی، خروجی آن را در طرح‌های توانبخشی مبتنی بر جامعه خواهیم دید.

وی تأکید کرد: این بازرسی‌ها و نظارت‌ها را ادامه می‌دهیم و در هیچ سطحی، از تخلفات و کم‌کاری‌ها نمی‌گذریم.

مدیر کل بهزیستی همچنین بخش اجتماعی و فرزندخواندگی را یکی دیگر از بخش‌های مورد بررسی برای شناسایی گلوگاه‌های فساد عنوان کرد و گفت: در این بخش نیز همکاری‌های بسیار خوبی از گذشته با دستگاه قضایی داشتیم که خوشبختانه با تسهیل و روان‌سازی فرایند فرزندخواندگی، مشکلات این حوزه تا حدود زیادی رو به کاهش نهاده و اکنون در بهترین سطح ممکن از نظر تعداد، کیفیت و سطوح واگذاری هستیم.

وی ادامه داد: در گذشته، تعداد فرزندان در مراکز و شیرخوارگاه خیلی زیادتر از میزان امکانات ما بود که خوشبختانه، اکنون به جمعیت متعادل رسیده‌ایم و امیدواریم با همکاری‌های دستگاه قضایی و افزایش اعتبارات لازم، فرایندها را باز هم تسهیل و روان‌سازی کنیم که متقاضیان فرزندخواندگی حداقل انتظار و حداکثر نتیجه‌بخشی را داشته باشند.

گلوگاه‌های فساد در همه حوزه‌ها شناسایی و اصلاح می‌شود

کد خبر 52581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد