پاکدشت| نشست خبری رئیس بهزیستی با اصحاب رسانه برگزار شد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت بمناسبت ایام دهه مبارک فجر میزبان خبرنگاران بود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری شهرستان پاکدشت؛ محمود برزگر رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت  در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایّام الله دهه فجر گفت: خدمت‌رسانی به جامعه هدف و تحت پوشش این سازمان از روحیه انسانیت و نوع دوستی پرسنل و خیرین آن تشکیل و رشد پیدا می‌کند.

برزگر با بیان اینکه از در سالجاری بیش از ۳۵ کودک کار درشهرستان شناسایی شده است، افزود: کودکان کار یکی از مشکلات سخت و پیچیده بهزیستی است و جز با همکاری و همراهی دیگر دستگاه ها و مردم همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند میسر نخواهد شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته تا کنون  از ۲۵  خانواده پشت نوبت فرزندخواندگی ۹خانواده فرزند به آنها واگذار شده است.

محمود برزگر با بیان اینکه به دلایل مختلف، قادر به پاسخگویی به همه‌ی نیازهای موجود فرزندخواندگی نیستیم افزود: نبود فرزندان در سنین و با شرایط مورد نظر متقاضیان، ناکافی بودن تعداد فرزندان قابل واگذاری، تقاضای خاص برخی متقاضیان از نظر شرایط سنی، جنسیت کودک و وضعیت کلی او، از جمله دلایلی است که نمی‌توانیم به همه‌ی تقاضاها پاسخ مثبت بدهیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ پرونده ۲ کودک که خارج از روال قانونی به فرزندخواندگی گرفته شده‌اند با همکاری دستگاه قضایی، مورد بررسی قرار گرفته و مشکل این خانواده ها حل شده و اقدامات لازم برای طی مراحل قانونی و صدور شناسنامه برای فرزند انجام شده است.

وی با اشاره به ترخیص فرزندان مراکز بهزیستی افزود: در این مدت نزدیک به ۸ نفر از فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست، با ترخیص از مراکز از چرخه‌ی حمایت مستمر بهزیستی خارج شده‌اند.

برزگر اظهار داشت: در حوزه توانبخشی بهزیستی بیش از  ۶ هزار معلول در سامانه بهزیستی ثبت هستند که از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.
 
وی در خصوص غربالگری شنوایی سنجی کودکان بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۲۲ نوزاد در این شهرستان سال گذشته غربالگری شنوایی شده اند.
 
رئیس بهزیستی  با اشاره با تاکید بر تسهیل رفت و آمد معلولان و مددجویان با پیگیری های بهزیستی شهرستان تا کنون مراحل خریداری ستون فلزی، ریل های آسانسور، ۴ درب  اتوماتیک  و کنتور برق سه فاز هم توسط  خیرین خریداری شده است.
برزگر افزود : در خصوص همکاری خیر با همت و پیگیری نماینده محترم مردم شهرستان پاکدشت مهندس بشیری با هدف اتمام ساخت آسانسور ۱۹ واحدی ظرف مدت ۱۰ روز انجام شود.

کد خبر 52381

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد