در رسانه | به مناسبت دهه فجر؛
مرکز ثابت غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال افتتاح شد

به مناسبت دهه فجر؛ مرکز ثابت غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بعد از موفقیت آمیز بودن طرح غربالگری نوزادان و به منظور رصد صد در صدی و شناسایی افرادی که ممکن است از طرح غربالگری نوزادان جا مانده باشند و یا در سال‌های اول کودکی دچار مشکل شده‌ باشند، اقدامات لازم برای راه اندازی مرکز ثابت شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال انجام و بعد از پیگیری‌های فراوان این مرکز راه اندازی شد.

ناصر کریمیان معاون پیشگیری بهزیستی استان کردستان در این مراسم گفت:  مرکز ثابت شنوایی کودکان ۳ تا۵ سال برای اولین بار در سنندج افتتاح شده و قبل از این در سنوات گذشته به صورت سیار در سطح شهر و روستاها فعالیت داشته است و هم اکنون هم به صورت سیار و هم به صورت پایگاه دائم  فعال خواهد بود.

کریمیان افزود:  طرح شنوایی نوزادات و شیرخوارات و کودکان سه تا پنج سال، همزمان با کل کشور در سطح استان در مراکز غربالگری شنوایی در حال اجراست که از اهداف این برنامه تشخیص و مداخله به موقع و زودهنگام کم شنوایی و ناشنوایی است که در سه مرحله غربال، تشخیص و مداخله صورت می‌گیرد.


وی گفت:  تمامی این مراحل برای خانواده ها از غربال تا مداخله و تجویز سمعک و کاشت حلزون تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفته و بار مالی را از دوش قشر کم درآمد و بی بضاعت جامعه برمی‌دارد.

معاون پیشگیری بهزیستی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۱۸۵۰۰ نوزاد ( ۹ ماهه ۱۷۲۸۶) تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند و همچنین تا پایان ۹ ماهه تعداد ۱۲۵۰۰ کودک ۳ تا ۵ سال مورد سنجش شنوایی قرار گرفته اند.

کد خبر 52172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد