بهزیستی، آسیب های اجتماعی در زنجان را رصد می کند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از رصد آسیب های اجتماعی در ز نجان خبر داد و گفت :این طرح از ۱۳ بهمن آغاز شده و تا آخر اسفند در ۸ شهرستان و بین بیش از ۴ هزار زنجانی انجام خواهدشد و علل آسیب های اجتماعی رایج در زنجان چون اعتیاد، خشونت خانگی و ...بررسی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه در این طرح بیش از ۴ هزار پرسشنامه در ۸ شهرستان استان در بین گروه سنی ۱۵ تا ۶۰ سال توسط ۲۰ پرسشگر زن و مرد تکمیل خواهد شد، افزود: در این زمینه خواهان همکاری مردم با پرسشگران اداره‌کل بهزیستی هستیم.

وی مهم‌ترین دستاورد این طرح ملی را، ایجاد سامانه‌ای پایدار برای نشان دادن مستمر وضعیت آسیب‌های اجتماعی و روند کاهشی یا افزایشی آن‌ها در هر شهرستان و استان عنوان نمود و تاکید کرد :پرسشگران این طرح دارای کارت شناسایی معتبر از اداره‌کل بهزیستی استان هستند و امیدواریم که مردم فهیم زنجان در این امر خطیر ما را یاری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه جنس و نوع آسیب و عوامل خطر و محافظت‌کننده آسیب در هر منطقه می‌تواند متفاوت باشد، اینکه چه عواملی در چه منطقه‌ای می تواند براساس چه فرهنگی به وجود بیاید، مهم و قال تامل است. اگر بتوانیم محله به محله آسیب های اجتماعی را رصد کنیم و عوامل خطر را شناسایی کنیم، می‌توانیم قدم بزرگی در این راستا برداریم.

 این مقام مسئول یادآور شد: طرح رصد آسیب های اجتماعی در استان زنجان برای اولین بار در سال ۹۷ به تعداد ۴ هزار پرسشنامه و در سال ۹۹ با هزار پرسشنامه در شهر زنجان، خدابنده و طارم و در سال جاری در دو فاز که فاز اول در ۶ ماهه اول به تعدادیک هزار و ۱۰۰ پرسشنامه در شهرستان های زنجان، خدابنده و طارم اجرا شده و فاز دوم به تعداد ۴ هزار ۱۱۱ پرسشنامه در کلیه شهرستان ها اجرا می شود.

وی شناخت وضعیت موجود و ترسیم تصویری روشن از وضعیت آسیب های اجتماعی، شناسایی عوامل تعیین کننده آسیب های اجتماعی در کشور، مدیریت داده ها و اطلاعات و بررسی روند آسیب های اجتماعی، کمک به تصمیم گیری و سیاست گذاری بر شواهد از طریق تحلیل و تفسیر داده ها و اطلاعات موجود در کشور را از اهداف دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی برشمرد.

مدیرکل بهزیستی تاکید کرد: در دبیرخانه بهزیستی استان ضمن جمع آوری، تحلیل و داده کاوی داده های مرتبط با حوزه آسیب های اجتماعی، اطلاعات وارد شده را تحلیل، مدل سازی و بومی سازی می کند تا عوامل محافظ و خطر آسیب های اجتماعی را مورد شناسایی قرار داده و گزارش‌های تحلیلی محله ها و مناطق مختلف استان را در اختیار برنامه ریزان، مدیران و سیاستگذاران اجتماعی قرار دهد و خود،   برنامه های موثر کاهش آسیب را در محلات شهرها و روستاهای استان اجرایی کند.

کد خبر 51543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد