طرح مشکلات معلولین در جلسه با معاون اول رئیس جمهور

نشست هم‌اندیشی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی و مسؤول اعتبارات این معاونت با کارشناسان مسؤول توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی و شهرستان‌های استان امروز یک‌شنبه با حضور ۴۰ نفر از کارشناسان این حوزه در سالن اجتماعات بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد.

در این نشست، کارشناسان مسؤول توانبخشی در بهزیستی استان و شهرستان های استان، مسائل و مشکلات حوزه‌ی توانبخشی در بخش‌های آی‌تی، مراکز مثبت زندگی، تجهیزات توانپزشکی، بیمه پایه برای خدمات توانبخشی، ورودی‌های مراکز بیماران روانی مزمن و سالمندان، هزینه‌ی درمان و کمک‌های موردی به مددجویان توانبخشی را مطرح کردند.

این کارشناسان همچنین در خصوص برنامه‌های توانبخشی مبتنی بر جامعه، هزینه ایاب و ذهاب معلولین، مناسب‌سازی محیطی در شهر و روستا، مناسب‌سازی منازل معلولین، کمیسیون‌های تشخیص معلولیت، اجرای قانون حمایت از حقوق معلولین و لزوم اصلاح دستور العمل‌های سازمانی ایده‌ها و نظرات خود را عنوان و معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی به این موارد پاسخگویی کرد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در این نشست در خصوص مراکز مثبت زندگی گفت: به جهت اینکه سامانه‌های ارتباطی مراکز مثبت زندگی با ستادهای استان و کشور دچار مشکلاتی است در نظر است سامانه‌ی جامع دیگری راه‌اندازی گردد که دست کم شش ماه زمان می‌برد ولی با راه‌اندازی این سامانه ۶۰ درصد مشکلات حوزه‌ی فناوری و خدمات این مراکز و نحوه ارتباط شان با ستاد حل می‌شود.

اصغر کاظمی سپس گفت: همچنین باید وظایف و فعالیت‌های این مراکز مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد که همکاران ما در واحد مرتبط با مرکزمثبت زندگی در حال رصد موضوع هستند و جلسات کارشناسی زیادی برگزار کرده‌اند که در هفته‌های آینده، خروجی این جلسات اجرایی می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور از برگزاری جلسات در سطح وزرا برای بررسی مشکلات مددجویان خبر داد.

وی تأکید کرد: برای نخستین بار صدای معلولین به مقامات عالی اجرایی رسید و در جلسه با معاون اول رئیس جمهور موضوع معلولین و مناسب‌سازی و وظایف دستگاه‌ها بحث و بررسی به عمل آمد.

در این نشست مقرر شد موارد مطرح شده از سوی کارشناسان توانبخشی استان در سطح سازمان بهزیستی بررسی و در زمان اصلاح در دستور العمل‌ها و برنامه‌ها مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 51288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد