کارشناسان توانبخشی، خط مقدم فعالیت‌های بهزیستی هستند

نشست هم اندیشی معاون توانبخشی بهزیستی کشور با کارشناسان مسؤول توانبخشی بهزیستی استان و شهرستان‌ها صبح امروز در بهزیستی خراسان رضوی آغاز شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در این نشست، با بیان اینکه سفرهای استانی خود را با هدف آشنایی با دیدگاه‌های کارشناسان توانبخشی سطح کشور برنامه‌ریزی کرده است گفت: خودم ۸ سال در توانبخشی تهران کار کرده‌ام و شرایط کاری در این حوزه را خوب می‌شناسم.

دکتر اصغر کاظمی گفت: کارشناسان توانبخشی با وجود فرسایش شغلی، با حداقل حقوق و امکانات این خدمت را انجام می‌دهند که کار بسیار دشواری است.

وی ادامه داد: تعامل با مددجویان این حوزه که شرایط گوناگونی دارند کار سختی است و در کنار این، تصدی چندین حوزه‌ی کاری توسط یک کارشناس، بر دشواری‌ها می‌افزاید.

وی کارشناسان شهرستان‌ها را خط مقدم توانبخشی نامید و گفت: برای برنامه‌ریزی در معاونت توانبخشی، نیاز بود که دیدگاه‌ها، نظرات و ایده‌های کارشناسان شهرستان‌ها را که در حوزه عملیاتی و اجرایی مشغول خدمت هستند و به صورت ملموس با مشکلات سر و کار دارند بشنویم و سپس برنامه‌ای که همه‌ی این دیدگاه‌ها و ایده‌ها را پوشش دهد تدوین کنیم.

این نشست ظهر امروز پایان می‌یابد و معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور عصر امروز با انجمن‌های مراکز توانبخشی استان دیدار می‌کند تا نظرات و مشکلات آنها را بشنود.

کارشناسان توانبخشی، خط مقدم فعالیت‌های بهزیستی هستند

یک ششم جمعیت استان مستقیما از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند که ۳۰۰ هزار نفرشان معلولین شدید و خیلی شدید هستند

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در آغاز این نشست با تبریک ایام دهه مبارک فجر، سازمان بهزیستی را مولود انقلاب و تجلی تحقق گفتمان محرومیت‌زدایی و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه‌ی شهروندان دانست.

مسعود فیروزی با بیان اینکه توانبخشی، تنها حوزه‌ای از بهزیستی است که به صورت انحصاری توسط متخصصان این سازمان مدیریت می‌شود گفت: همه‌ی اتفاقاتی که در حوزه توانبخشی در کشور می‌افتد نتیجه تلاش‌های کارشناسان و مدیران توانبخشی بهزیستی است.

وی ضمن اشاره به میزان مددجویان بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۳۰ هزار مددجو در سامانه‌ی الکترونیکی بانک اطلاعات مددجویان خراسان رضوی ثبت شده‌اند که با احتساب بعد خانوار، به حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت می‌رسیم.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر یک ششم جمعیت استان مستقیما از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند که ۳۰۰ هزار نفرشان معلولین شدید و خیلی شدید هستند که در حوزه توانبخشی خدمات می‌گیرند.

کارشناسان توانبخشی، خط مقدم فعالیت‌های بهزیستی هستند

خراسان رضوی برای هفتمین بار مقام اول کشور را در مناسب‌سازی بدست آورده است

فیروزی یادآور شد: اگر بخواهیم ناتوانی و کم‌توانی را بر اساس معیارهای جهانی محاسبه کنیم ۱۵ درصد از جمعیت استان را تحت پوشش خدمات داریم که مجموعا نزدیک به یک میلیون نفر را شامل می‌شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی در همه‌ی حوزه‌های تخصصی، عملکرد بسیار خوبی داشته است گفت: اطلاعات منتشر شده از ارزیابی سازمان بهزیستی حاکی است که بهزیستی استان در همه حوزه‌های تخصصی، رتبه اول کشور را احراز کرده‌اند که نشان از عملکرد بسیار خوب کارشناسان صف و ستاد است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینها نتایج جشنواره شهید رجایی نیز در شش ماه اول امسال نشان دهنده‌ی این است که خراسان رضوی برای هفتمین بار مقام اول کشور را در مناسب‌سازی بدست آورده که افتخاری برای استان و کارشناسان حوزه توانبخشی می‌باشد.

فیروزی تأکید کرد: امسال برنامه داریم که اگر شرایط کرونایی اجازه دهد ۲۰۰ نفر از کارشناسان توانبخشی حوزه‌های تخصصی در شهرستان ها را دعوت و به صورت حضوری و در  دو بخش مالی و معنوی از آنان تقدیر نماییم که نشان دهیم قدر زحمات این عزیزان دانسته می‌شود.

کد خبر 51260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد