ساخت ۱۰ مستند در بهزیستی خراسان رضوی

بهزیستی خراسان رضوی در راستای ارتقای آگاهی شهروندان از خدمات بهزیستی و بهره گیری از ظرفیت اطلاع رسانی گسترده صداوسیما، ۱۰ مستند آموزشی را در دست ساخت دارد.

به گفته مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، این فیلم‌ها در قالب یک برنامه رسانه‌ای با عنوان «دوباره حرکت» با مشارکت صدا و سیمای استان و در موضوعات فرزندخواندگی، غربالگری‌ و پیشگیری از تنبلی چشم و ناشنوایی، غربالگری معلولیت شامل غربالگری ژنتیک، اوتیسم و فنیل کتونوری، اورژانس اجتماعی، مشاوره و توانمندسازی خانواده، سی بی آر یا توانبخشی مبتنی بر جامعه، مراکز مثبت زندگی، مناسب‌سازی و دسترسی‌پذیری، اشتغال و توانمندسازی معلولین و همچنین بهبود و بازتوانی معتادان ساخته و از شبکه‌ی استانی پخش می‌شود.

مجید اسلامی با بیان اینکه رویکرد بهزیستی در تهیه این مستندها با گذشته تفاوت ماهوی دارد، افزود: برنامه‌های پیشین، عمدتا گفتگو محور و بر آمار و عملکرد واحدهای ستادی مبتنی بود اما در مستندهای امسال، تلاش کرده‌ایم ضمن شناسایی نیاز مخاطبان، صرفا مباحث آموزشی، پیشگیرانه و اجتماعی، تبیین و تدوین گردد.

وی با تقدیر از همکاری و نگاه نو و مثبت صدا و سیمای خراسان رضوی، یادآور شد: موضوعاتی که برای این مستندها در نظر گرفته‌ایم جزو شاخص‌ترین خدمات و فعالیت‌های بهزیستی می‌باشد که از محل اعتبارات بند چ ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور و طی تفاهم نامه مشترک بهزیستی و صدا و سیما ساخته می شود.

مسؤول روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی خدمات بهزیستی به شهروندان، افزود: هنوز بسیاری از شهروندان نمی دانند که بهزیستی در قالب برنامه اورژانس اجتماعی و خط تلفنی ۱۲۳ تمام تلاش خود را در مقابله با انواع خشونت خانگی اعم از کودک آزاری، سالمندآزاری، همسرآزاری، اقدام به خودکشی، پدیده فرار از منزل، به کار گرفته است.  

اسلامی اضافه کرد: همچنین بسیاری از افراد نمی‌دانند که می توانند اختلافات خانوادگی و زناشویی، مسایل روان شناختی و مشکلات ارتباطی خود را با صدای مشاور و خط تلفنی رایگان ۱۴۸۰ بهزیستی مطرح کنند و این عدم آگاهی باعث می شود که در این گونه موارد مردم به مراجع فاقد صلاحیت و یا به مشاوران غیرحرفه ای مراجعه کنند.

مسؤول روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی گفت: همچنین آموزش خانواده ها در زمینه استفاده از خدمات بهزیستی در حوزه غربالگری و پیشگیری از معلولیت های بینایی، شنوایی، ژنتیک، شناخت انواع معلولیت ها و بیماری های خاص و...از دیگر اولویت های موضوعی مستند "دوباره حرکت" است.  

اسلامی همچنین از تشکیل اتاق فکر برای تهیه و تدوین ۱۰۰ مستند کوتاه ۵ دقیقه‌ای در زمینه‌های مختلف برای سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم اطلاع رسانی خدمات و فعالیت‌های بهزیستی را به گونه ای توسعه دهیم که شهروندان بتوانند از این خدمات در جهت حل مشکلات خود بهره کافی را ببرند.

وی در خصوص وجه تسمیه این برنامه که تحت عنوان «دوباره حرکت» نامگذاری شده است، گفت: خدمات بهزیستی طیف وسیعی از شهروندان را شامل می شود و رویکرد این خدمات، شهروندان را در بهزیستن و انتخاب روش های نو و سبک زندگی سالم و دوری از مخاطرات و کاهش آسیب های روحی و روانی یاری می کند اما برای رسیدن به این هدف، حرکتی دوباره مبتنی بر اراده فردی و جمعی کلیه شهروندان، مدیران و مسئولان نهادهای مختلف لازم و ضرووری است.

کد خبر 50899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد