نزدیک به ۵۰۰ دانشجو تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از حمایت بهزیستی از ۴۸۹ دانشجو خبر داد و گفت : از این تعداد ۳۱۱ نفر دارای معلولیت و ۱۶۹ نفر نیز در حوزه حمایتی و ۹ نفر نیز از فرزندان امدادبگیر ان تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان هستند که شهریه انها بصورت ترمی پرداخت می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی افزود: در حال حاضر ۶۰ نفردانشجو در مقطع کاردانی، ۳۳۱ نفر در مقطع کارشناسی، ۸۴ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۴ نفر در مقطع دکتری در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی در حال تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: از همه دانشجویان می خواهیم در سامانه دانشجویی ثبت نام کنند و  اگر دانشجوی دانشگاه های دولتی باشند کمک هزینه و بقیه برنامه ریزی های مورد لزوم انجام می شود و اگر هم دانشجوی دانشگاه های غیردولتی هستند کمک هزینه ها و شهریه های تحصیلی  پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان یا خودشان رأسا باید در سامانه «student.behzisti.net» ثبت نام کنند و یا با کمک و راهنمایی مراکز مثبت زندگی این ثبت نام را انجام دهند، یادآور شد: این سامانه از سایت بهزیستی کشور نیز قابل دسترسی است و فرایند پرداخت شهریه حمایتی کاملا الکترونیکی است و بدون مراجعه دانشجو به مراکز بهزیستی انجام می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: همچنین زنان سرپرست خانوار و فرزندانشان که دارای پرونده در بهزیستی بوده و یا دانشجویانی که سرپرست خانواده‌ی آنها به تأیید کمیسیون تشخیص معلولیت بهزیستی، دارای معلولیت شدید یا خیلی شدید باشند از این شهریه حمایتی برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه تمامی دانشجویان غیردولتی با معلولیت متوسط، شدید و خیلی‌شدید در هفت دهک اول درآمدی ۱۰۰ درصد هزینه‌های آنها توسط بهزیستی به صورت متمرکز پرداخت می‌شود، تصریح کرد: با طراحی سامانه دانشجویی پرداخت شهریه دانشجویان تحت پوشش ساماندهی شد بطوری که با پایش و ویرایش اطلاعات بسیاری از بدهی‌های گذشته دانشجویان پرداخت شده است.

محمدی به مناسب سازی فضای دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین عناصر کلیدی و راهکارهای اجرایی برای مناسب‌سازی فضاهای کالبدی برای معلولین حرکتی در دانشگاه‌ها را سرویس‌های بهداشتی، رمپ که جایگزین پله‌ها شود، دستگیره در کنار پله‌ها و راه‌های پیاده برای جلوگیری از سُرخوردن، آسانسور و بالابر برای رسیدن به طبقات مختلف، اصلاح تجهیزات، امکانات و مبلمان مخصوص معلولین؛ برشمرد و تاکید کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 50850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد