۹۵ درصد از کودکان خدابنده ای غربالگری اضطراب شدند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده از غربالگری اضطراب ۹۵ درصد از کودکان ۵ تا ۶ساله کودکان خدابنده ای خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵۶ کودک در سامانه غربالگری اضطراب ثبت نام کردند و ۴۱ کودک شناسایی شده که دارای اضطراب بودند به مرکز مشاوره معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان عصمت نصیری افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۵۰۰ مورد مشاوره در زمینه های تحصیلی، زندگی زناشویی و یادگیری با نیاز های خاص توسط یک مرکز دولتی و ۳ مرکز روانشناختی غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در شهرستان خدابنده انجام شده است.

وی با بیان اینکه افرادی که نیازمند حمایت هستند، به مددکاران اجتماعی در بهزیستی مراجعه می‌کنند تا برای حل مشکلاتشان کمک بگیرند، افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۵۷۸ مداخله مددکاری در اورژانس اجتماعی این شهرستان صورت گرفته که ۲۹۶ مورد مربوط به اختلافات خانوادگی است.

این مسئول عنوان کرد: پیگیری امور مددکاری خانواده، ارائه آموزشهای تشکیل و تحکیم خانواده، آموزشهای مهارتهای زندگی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، آگاهسازی برای پیشگیری از معلولیتها، شناسایی داوطلبین، خیرین، معتمدین محلی و حمایت طلبی و... و. از جمله خدمات مددکاران دربهزیستی است.

وی با بیان اینکه مشارکت خیرین در همه حوزه ها و اهداف بهزیستی موثر بوده است، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۴۹ میلیون تومان نقدی و ۳۰۰ میلیون تومان مشارکت غیر نقدی از محل خیرین جمع آوری و در بین نیازمندان این شهرستان توزیع شده است.

وی یادآور شد : ساختمان مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان و معلولین این شهرستان بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این درحالی است که همه هزینه های ساخت این مرکز توسط خیرین تامین شده است.

کد خبر 50705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد