در رسانه | ۲۵۰ خانواده همدانی در انتظار فرزندخوانده هستند

همدان- معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: در حال حاضر ۲۵۰ خانواده در انتظار پذیرش فرزند از بهزیستی استان هستند.

زهره بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت کودکان بی‌سرپرست و تحت حمایت بهزیستی همدان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون تعداد ۱۵۰ کودک بی‌سرپرست در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان همدان زندگی می‌کنند.

وی از وضعیت سامانه فرزندخواندگی سخن گفت و افزود: با این فرایند شاهد شفاف‌سازی هر چه مناسب‌تر اقدامات فرزندخواندگی خواهیم بود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰ خانواده در انتظار پذیرش فرزند از بهزیستی استان همدان هستند، اضافه کرد: سرپرستی کودکان بی هویت که پدر و مادر ندارند، به عنوان فرزندخواندگی و کودکانی که پدر و مادر آن‌ها در زندان هستند یا مشکلاتی دارند، به صورت امین موقت به خانواده‌های دارای شرایط واگذار می‌شود.

بختیاری ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال جاری، سرپرستی ۶ کودک به عنوان فرزند خوانده آزمایشی، ۷ کودک به صورت حکم قطعی فرزندخواندگی و ۶ کودک دیگر نیز به عنوان امین موقت به خانواده‌های دارای شرایط واگذار شده است.

واگذاری فرزند به دختران مجرد نداشته‌ایم

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با تاکید بر اینکه از سال ۱۳۹۲ و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی امکان فرزندخواندگی فراهم شد، اظهار کرد: فرزندخواندگی در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست مصوب سال ۹۲ آمده و آئین‌نامه‌های ماده ۲۲ و ۳۶ این قانون نیز در سال ۹۴ ابلاغ شد و بر این اساس زن و شوهر بدون فرزند، دختران و زنان بدون شوهر و زن و شوهر دارای فرزند می‌توانند متقاضی سرپرستی فرزند باشند اما با توجه به تقاضای بالای خانواده‌ها برای فرزندخواندگی و در اولویت بودن خانوارهای زن و شوهر فاقد فرزند در این مسیر، در سال جاری سرپرستی هیچ کودکی در همدان به دختران مجرد بالای ۳۰ سال واگذار نشده است.

کد خبر 50235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد