خراسان رضوی به اندازه ۲۰ استان کمپ و مرکز ترک اعتیاد دارد

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در بهزیستی خراسان رضوی به دلیل تعدد مراکز غیر دولتی تحت پوشش و جمعیت هدف سازمان، یک اولویت ضروری است.

مسعود فیروزی ظهر امروز در نشست اعضای کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بهزیستی خراسان رضوی با رئیس این بخش در سازمان بهزیستی کشور، خراسان رضوی را از نظر وضعیت مددجویان و شرایط اجتماعی، یک استان ویژه ترسیم کرد.

وی ادامه داد: جامعه هدف ۷۰۰ هزار نفری، وجود ۳۳ شهرستان، داشتن ۱۵۰۰ نفر پرسنل و اقامت ۶ هزار معلول در مراکز شبانه‌روزی، تنها بخشی از ساختار و تشکیلات بهزیستی خراسان رضوی است.

فیروزی تصریح کرد: خراسان رضوی به تنهایی به اندازه ۲۰ استان کشور، کمپ و مرکز ترک اعتیاد دارد.

وی همچنین یادآور شد: بیشترین خانه‌های فرزندان کشور در خراسان رضوی واقع شده و ۱۷۰۰ فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست در ۹۲ مرکز در این استان نگهداری می‌شوند.

وی اظهار داشت: ۴ هزار معتاد متجاهر و کارتن‌خواب در مراکز نگهداری موقت و کمپ‌های ماده ۱۶ و تبصره ۲ تحت نظارت و توانبخشی این اداره کل هستند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: با در نظر گرفتن ۷ مرکز حاکمیتی که بیش از ۱۵ استان کشور جمعیت را تحت پوشش خدماتی دارد و توجه به آیتم‌های خدمات بهزیستی که برشمردم، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در بهزیستی استان، یک ضرورت اولویت‌دار است و یک برنامه‌ریزی دقیق، سریع و عملیاتی نیاز دارد.

وی تأکید کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای عملیاتی کردن این برنامه، اعتبار نیاز دارد که امیدواریم سازمان بهزیستی این اعتبار را تخصیص دهد.

خراسان رضوی به اندازه ۲۰ استان کمپ و مرکز ترک اعتیاد دارد

برای نخستین بار در کشور توانستیم ۲ هزار مرکز تحت نظارت بهزیستی استان را از نظر معیارهای پدافند غیر عامل رتبه‌بندی کنیم

همچنین معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در جمع کمیته‌های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بهزیستی استان، نیروهای توانمند با رشته‌های تحصیلی متفاوت داریم که ترکیب فنی و کارآمدی برای این دو تیم فراهم ساخته است.

محسن توحیدی مقدم افزود: عملکرد خوب و بالای این دو کمیته باعث شده که در سطح کشور امتیاز بالایی داشته باشیم و از جایگاه بسیار خوبی در این زمینه برخوردار باشیم.

مسؤول کمیته‌های پدافند غیر عامل و مدیریت بحران بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: عملکرد این کمیته‌ها، دانش‌محور، عملیاتی و کارآمد است و از نظر نظارتی و اجرایی، خروجی بسیار خوبی را ارائه داده است.

توحیدی مقدم یادآور شد: برای نخستین بار در کشور توانستیم ۲ هزار مرکز تحت نظارت بهزیستی استان را از نظر معیارهای پدافند غیر عامل رتبه‌بندی کنیم که از سوی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بهزیستی کشور مورد تقدیر قرار گرفت و الگوی عملیاتی در نقاط دیگر کشور قرار گرفت.

خراسان رضوی به اندازه ۲۰ استان کمپ و مرکز ترک اعتیاد دارد

دبیر کمیته پدافند غیر عامل بهزیستی خراسان رضوی نیز با اشاره به عملکرد این کمیته گفت: در هفته پدافند غیر عامل ۶ مانور در استان برگزار شد که سه مورد دور همی و سه مورد فول اسکیپ بوده است.

سمانه اقبال‌فر افزود: در ۹ ماه گذشته ۱۲۸۰ نفر ساعت آموزش در این زمینه توسط کمیته ارائه شده و در تبلیغات محیطی نیز تلاش زیادی انجام گرفته تا موضوع پدافند به یک دغدغه‌ی عمومی تبدیل شود.

وی که به عنوان بانوی فعال در پدافند غیر عامل از سوی سازمان پدافند غیر عامل کشور مورد تقدیر قرار گرفته است گفت: همچنین مسابقات فرهنگی نقاشی و تئاتر در این هفته برگزار شد و جلسات متعددی برای برنامه‌ریزی در زمینه آگاه سازی و اطلاع‌رسانی برگزار شد که نتایج و خروجی بسیار مفید و مؤثری در سطح سازمان و جامعه هدف به بار آورد.

وی همچنین از رتبه‌بندی مراکز بهزیستی استان طبق ملاک‌های پدافند غیر عامل خبر داد و گفت: این رتبه‌بندی الگوی سایر استان ها قرار گرفته است.

خراسان رضوی به اندازه ۲۰ استان کمپ و مرکز ترک اعتیاد دارد

کد خبر 50090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد