شیوه‌نامه گزینش مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی، تدوین و اجرایی شده است

دبیر هیأت مرکزی گزینش سازمان بهزیستی کشور امروز در مشهد از تدوین و اجرایی شدن شیوه‌نامه‌ی گزینش مراکز غیر دولتی تحت پوشش این نهاد خبر داد.

محمد عباسی که در نشست علمی کاربردی مسؤولان گزینش ستادی و استان‌های بهزیستی در مشهد صحبت می‌کرد افزود: بکارگیری افراد در سیستم دولت تحت هر عنوان و با هر شکلی، باید با تأیید گزینش باشد.

وی ادامه داد: پرداخت هر گونه وجهی به افراد یا مراکز غیر دولتی بدون گزینش مسؤل یا مسؤولان این مرکز غیر قانونی است.

وی از روزآمد کردن شیوه‌های گزینش یاد کرد و گفت: تلاش می‌کنیم بر اساس معیارهایی که در نامه‌ی حضرت امام برای گزینش تأکید شده، انتخاب همکاران‌مان در سطوح مختلف را انجام دهیم و در تحقیقات و مصاحبه‌ها، سیاست‌های کلی نظام، موازین شرعی و قانونی را رعایت کنیم.

وی همچنین از بررسی پرونده گزینش ۲ هزار مرکز غیر دولتی در سراسر کشور خبر داد و گفت: برای ۱۰ هزار نفر از کارکنان بهزیستی در همه سطوح و رده‌ها کار گزینش انجام گرفته که خوشبختانه، کمتر موردی بوده که مشکلاتی برای بکارگیری افراد وجود داشته باشد.

شیوه‌نامه گزینش مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی، تدوین و اجرایی شده است

حجاب و نماز، دو اصل مهم در گزینش افراد است

مدیر کل هسته مرکزی گزینش سازمان بهزیستی نیز در این نشست گفت: برای هر کدام از صندلی‌هایی که ما امروز در آن نشسته‌ایم خون‌های زیادی ریخته شده و ایثارگری‌های بسیاری انجام شده است.

محمود مظفر افزود: باید حافظ خون شهدا و آرمان‌های آنان باشیم و در گزینش افراد، ارزش‌های شهدا را مد نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه وظیفه‌ی مسؤولان و کارکنان هسته‌های گزینش بسیار سنگین است گفت: ما می‌خواهیم فردی را انتخاب کنیم که قرار است سی سال حافظ ارزش‌های انقلاب و نظام باشد.

وی ادامه داد: اگر انتخاب درست داشته باشیم بخشی از خدمات این فرد در کارنامه عمل ما ثبت می‌شود و اگر انتخاب نامناسب داشته باشیم و فرد دچار کجروی بشود کارهای نادرست او هم بخشی به حساب ما گذاشته می‌شود.

وی ملاک‌های گزینش را مبانی تعیین شده در فرمان حضرت علی(ع) به مالک اشتر در باره گزینش کارگزاران حکومت اسلامی دانست و گفت: حجاب و نماز، دو اصل مهم در گزینش است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه عملکرد فرد در طول دوره خدمت نیز باید توسط گزینش رصد شود گفت: هر چه به فریضه‌ی نماز توجه بیشتری داشته باشیم گرایش ما به معصیت و خطا کمتر می‌شود و زمینه‌ی انحراف و کج‌رفتاری در ما کاهش می‌یابد.

مظفر همچنین در خصوص اهمیت نماز در محیط اداری گفت: ضایع کردن نماز، ریشه‌ی همه‌ی معاصی و شهوات است به همین جهت باید تأکید زیادی روی نماز داشته باشیم.

وی در زمینه حجاب بانوان در محیط‌ اداری و در زندگی شخصی نیز گفت: باید فضای مجازی رصد شود که اگر فردی ظاهر و باطنش در محیط اداری و زندگی شخصی متفاوت است مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر کل هسته مرکزی گزینش سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر مصاحبه در امر گزینش گفت: مصاحبه‌گران نیز باید دقت داشته باشند که مصاحبه را با ملاک‌های تعیین شده و به صورتی انجام دهند که صلاحیت علمی، حرفه‌ای و ایمانی فرد را تشخیص دهند.

وی ضمن اشاره به مواردی که در تحقیقات محلی دیده شده گفت: تحقیقات باید با نگاه ایجابی انجام شود که آبرو و شخصیت اجتماعی افراد خدشه‌دار نگردد.

وی در پایان صحبت‌هایش به سالگرد شهادت سردار دل‌ها پرداخت و گفت: عاملی که شهید سلیمانی را در دنیا محبوبیت بخشیده و شخصیتش را جهانی کرده است این است که او پاداش نمازهای شبانه و خالصانه‌اش را گرفته است.

وی ادامه داد: این عمل ایشان، توصیه‌ای برای ما هم هست که نمازهای خالصانه شب را ارج بگذاریم و بدانیم که اگر خدا را با خلوص نیت بخوانیم، پاسخی به ما داده می‌شود که چشم جهانیان را خیره خواهد کرد.

شیوه‌نامه گزینش مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی، تدوین و اجرایی شده است

۲ هزار پرونده مراکز غیر دولتی و ۱۰ هزار پرونده کارکنان در گزینش مطرح شده است

نماینده هیأت عالی گزینش کشور در هیأت گزینش سازمان بهزیستی کشور هم در این نشست گفت: مبنای کار ما در گزینش افراد، مبانی اسلامی، نامه حضرت امام و سیاست‌های کلی نظام مصوب مقام معظم رهبری است.

علی خلیلی افزود: امروز، سالروز صدور فرمان امام برای اصلاح فرایندهای گزینش در نظام اسلامی است که به این مناسبت، روز گزینش نام‌گذاری شده و نشست ما هم در این روز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ما که در مصادر و محل‌های خدمت قرار گرفته‌ایم نباید از تکثر مراجعین دلگیر و ناراحت باشیم گفت: باید افرادی را انتخاب کنیم که وقتی در مسؤولیت قرار می‌گیرند با خوشرویی و با طیب خاطر، پاسخ مراجعین را بدهند و به نیازهای آنان رسیدگی کنند.

خلیلی، قانون مدیریت خدمات کشوری را مبنای عمل در تمامی نظامات اداری کارکنان دولت دانست و گفت: در این قانون، همه‌ی مسائل و موضوعات کارکنان دولت از جمله گزینش، مورد توجه بوده و برای آن تعیین تکلیف قانونی شده است.

وی گزینش را ابزار مهمی برای انتخاب افراد در سیستم نظام اداری دانست و گفت: باید به شکلی عمل کنیم که ملاک‌های مورد نظر امام و مقام معظم رهبری را محور انتخاب خود قرار دهیم.

شیوه‌نامه گزینش مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی، تدوین و اجرایی شده است

کد خبر 50064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد