زبرخان | آمار کودک‌همسری در زبرخان نگران کننده است

کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محور کودک همسری توسط مرکز مثبت زندگی کد ۱۷۸۸ در شهر قدمگاه، مرکز شهرستان زبرخان برگزار گردید.

مدرس کارگاه در این دوره‌ی دو ساعته آموزشی گفت: کودکان باید شرایط کودکی را سپری کنند چون از نظر عاطفی و روانی، رشد لازم برای ازدواج و تشکیل خانواده را ندارند.

اقدس شکوهمند افزود: کودک‌همسری در حقیقت نوعی تجاوز خاموش به حقوق کودکان محسوب می‌شود چون آنها عموما در دنیای کودکانه و بازی‌های شیرین این دوران سیر می‌کنند و درکی از زندگی زناشویی و رابطه جنسی ندارند.

این روان‌شناس تصریح کرد: بنا بر این وقتی کودکان بالاجبار تن به ازدواج می‌دهند و وارد زندگی زناشویی می‌شوند، روبرو شدن با واقعیات زندگی خانوادگی، آثار روانی بسیار شدیدی بر آن‌ها خواهد داشت و موجب ایجاد ترس، اضطراب و استرس در آن‌ها می‌شود.

شکوهمند افزود: همچنین بسیاری از کودکان به دلیل نداشتن آمادگی جسمی لازم در پی بارداری و زایمان، متاسفانه جان خود را از دست می‌دهند و یا بارداری بسیار سختی را پشت سر می‌گذارند و این مسائل در واقع یک فاجعه است.

وی یادآور شد: آمار ازدواج کودکان در زبرخان به مرز نگران‌کننده رسیده و باید به صورت جدی به خانواده‌ها هشدار بدهیم که کودکان خود را بیش از این دچار مشکلات نکنند و اجازه بدهند آنها پس از بلوغ روانی و فکری، خودشان انتخاب مناسبی برای ازدواج داشته باشند.

این کارگاه در سالن اجتماعات شهید مطهری شهر قدمگاه با استقبال بالای مادران و خانواده‌های منطقه برگزار شد.

کد خبر 49737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد