در رسانه | نیکوکار همدانی یک واحد مسکونی را وقف کودکان بی‌سرپرست کرد

همدان-ایرنا- رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان از وقف یک واحد مسکونی به کودکان بی سرپرست بهزیستی از سوی نیکوکار همدانی خبر داد و گفت که کارشناسان قیمت این ملک را حدود چهار میلیارد تومان برآورد کرده اند.

مرتضی حیدری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزینه بازسازی این ساختمان موقوفه ۳۰ میلیون تومان برآورد شده که این مبلغ را خیران و نیکوکاران اهدا کردند.

وی با اشاره به اینکه در همدان هشت موسسه خیریه بزرگ توانبخشی به افراد بی سرپرست و دارای معلولیت خدمات شبانه روزی ارائه می دهد خاطرنشان کرد: فقط تعدادی از این موسسه ها با کمک خیرین و شرکای کاری سازمان، ساختمان ملکی دارند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان ادامه داد: تعداد ۱۴ خانه نگهداری فرزندان خردسال و کوچک که زیرمجموعه موسسه های خیریه هستند نیز ساختمان ملکی ندارند و نیاز هست خیرین و نیکوکاران با اهدای زمین و نیک اندیشی، یاری، کمک رسانی و همراهی کنند.

حیدری گفت: نگهداری از کودکان به صورت تفکیک شده و بنابر گروه سنی است و شیرخوارگاه عترت نیز در داخل مجموعه بهزیستی به نشانی همدان، میدان بعثت قرار دارد.

وی اظهار داشت: دفتر مشارکت های مردمی بهزیستی با شماره تماس ۰۸۱۳۸۲۴۳۶۱۱ در خیابان قهرمانی، پل نیازمند و روابط عمومی ۰۹۲۰۸۱۷۱۲۹۵ آماده پاسخگویی به خیرین و کارفرمایان برای آگاه‌سازی و جذب نیرو از جامعه هدف در این زمینه است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان مجموع کمک های نقدی، کالا و خدمات در سه ماهه سوم را ۲۸ میلیارد ریال اعلام کرد و خواستار مشارکت سایر نیکوکاران در برنامه های فقر زدایی و مشارکت در نگهداری و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی شد.

حیدری از طراحی و عملیاتی شدن برنامه هایی در راستای خدمت رسانی از نزدیک به افرادی که صدای آنها کمتر به گوش مسئولان می رسد با کمک شهروندان نیکوکار خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه توانبخشی هفت مرکز شبانه روزی و ۱۱ مرکز روزانه در شهرستان همدان به افراد دارای معلولیت ذهنی، روان، جسمی و سالمندان خدمات تخصصی ارائه می دهند.

رئیس اداره بهزیستی همدان از بخشودگی هزینه انشعاب های گاز، برق، آب، عوارض شهرداری و صدور پروانه ساختمان به ارزش ۴۹۰ میلیون ریال در فصل پاییز برای ۶۲ خانواده زیر پوشش همدانی خبر داد.

حیدری یادآور شد: در حوزه پیشگیری ۱۲ کمپ ترک اعتیاد، ۲ مرکز گذری افراد معتاد (DIC)، یک مرکز جامع ترک اعتیاد، یک سرپناه شبانه بانوان معتاد (شلتر)، یک مرکز غربالگری معتادین کارتن خواب زیر نظر دفتر اعتیاد، ۱۸ مرکز مشاوره، هفت دفتر مشاوره و ۲ مرکز سلامت روان زیر نظر دفتر مشاوره شهرستان به افراد زیر پوشش خدمات ارائه می دهند.

وی اظهار داشت: طرح های متعددی از جمله غربالگری بینایی چشم کودکان سه تا ۶ ساله در پایگاه های شهرستان همدان در حال انجام است افزود: راه اندازی یک پایگاه دائمی غربالگری بینائی در حاشیه شهر در راستای دسترسی بیشتر و غربالگری تمامی کودکان در دوران طلائی غربالگری بینائی، در دست اقدام است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان با قدردانی از هدیه یلدایی شهروندان همدانی به ارزش ۶۷ میلیون تومان به جامعه هدف بهزیستی خاطرنشان کرد: جذب و هزینه کمک های مردمی دائمی و مستمر و هرگونه واریز کمک فقط از طریق شماره کارت ۵۰۲۹۰۸۷۰۰۰۱۲۲۷۷۳ به نام بهزیستی است و همچنین موسسات خیریه بهزیستی نیز اجازه دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی را دارند.

۴۶ هزار و ۹۹۹ توان‌یاب(معلول) زیر پوشش خدمات حمایتی سازمان بهزیستی استان همدان قرار دارند.

کد خبر 49677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد