در رسانه|  هزار و ۴۰۱ فرصت شغلی برای توان‌یابان بهزیستی استان همدان ایجاد شد

همدان-ایرنا- معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به تعهد ایجاد ۲ هزار و ۲۱ فرصت شغلی این سازمان در سال‌جاری، گفت که یک هزار و ۴۰۱ فرصت شغلی معادل ۶۹ درصد تعهد تاکنون برای توان‌یابان زیرپوشش این نهاد در استان محقق شده است.

حمیدالله فارسی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ایجاد تعداد فرصت های شغلی تعهد شده بهزیستی استان همدان در سال جاری ۱۰۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار(تسهیلات) ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده برای هزار و ۴۰۱ نفر از افراد زیرپوشش سازمان در سال جاری، اظهار داشت: از این تعداد ۷۱۹ نفر با استفاده به ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی خوداشتغالی و مابقی نیز از طریق پرداخت مشوق های بیمه کارفرمایی، خویش فرمایی و در بخش های غیر دولتی مشغول بکار شده اند.

به گفته وی، مشاغل ایجاد شده برای توان یابان زیرپوشش بهزستی استان همدان در سال جاری شامل ۹۳ نفر در حوزه صنعت، ۳۷۷ نفر در حوزه کشاورزی و ۹۳۱ نفر نیز در بخش های خدمات است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: همچنین تسهیلات خوداشتغالی نیز در قالب ۱۳ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان به  ۲۹۹ نفر از زنان سرپرست خانوار و فرزندان شبانه روزی، ۱۵ میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان به ۲۶۲ نفر از توان‌یابان  و هشت میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان نیز به ۱۵۸ نفر از افراد بهبود یافته زیرپوشش بهزستی استان همدان پرداخت شده است.

فارسی، تقویت اشتغال جامعه هدف بهزیستی و توانمندسازی آنها را یکی از اهداف و اولویت‌های محوری این سازمان عنوان کرد و افزود: از مجموع هزار و ۴۰۱ شغل ایجاد شده ۸۸۸ نفر در شهرها و ۵۱۳ نفر نیز روستایی هستند.

وی اظهار داشت: کشاورزی، دامداری، زنبورداری، فروشندگی، قالیبافی، آرایشگری و فعالیت های مرتبط اب صنعت و خدمات از جمله مشاغل ایجاد شده با پرداخت تسهیلات خوداشتغالی برای توان‌یابان بهزیستی در استان همدان است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش‌های غیردولتی در بکارگیری و جذب نیروی انسانی با هدف حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان از جمله رویکردهای محوری این سازمان است که در این زمینه به کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار از جامعه معلولان و مددجویان تحت سازمان پوشش بهزیستی براساس قانون کار اقدام کنند، به ازای هر نیروی جذب شده ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با سود کارمزد چهار درصد پرداخت می شود.

۴۶هزار و ۹۹۹ توان‌یاب(معلولان) زیر پوشش خدمات حمایتی سازمان بهزیستی استان همدان قرار دارند.

کد خبر 49581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد