مشمولین کمک هزینه تحصیلی دانشجویی سازمان بهزیستی اعلام شد

دانشجویان عضو خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی که در دانشگاه‌های دارای شهریه تحصیل می‌کنند و نیازمند دریافت کمک هزینه تحصیلی هستند از یارانه تحصیلی برخوردار می‌شوند.

مسؤول واحد تحول اداری بهزیستی خراسان رضوی گفت: این دانشجویان اگر در دانشگاه‌های روزانه که شهریه ندارند تحصیل کنند فقط کمک هزینه تشویقی دریافت می‌کنند.

منوچهر عدالت‌جو افزود: دانشگاه‌های دارای شهریه شامل دانشگاه‌های دولتی شبانه، علمی کاربردی، پیام نور، آزاد اسلامی و غیر انتفاعی می‌باشند که شهریه دانشجویان تحت پوشش در این مراکز، کلا توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی تأکید کرد: پرداخت شهریه حمایتی منوط به ثبت نام دانشجو در سامانه‌ی مربوطه است.

وی ادامه داد: دانشجویان دارای معلولیت که از کمیسیون تشخیص معلولیت بهزیستی، تأییدیه داشته باشند و همچنین فرزندان خانواده‌های امدادبگیر و انتقال یافته به زندگی مستقل که سن پذیرش آنها در سازمان بهزیستی کمتر از ۱۶ سال باشد مشمول دریافت یارانه دانشگاه هستند.

وی اضافه کرد: همچنین زنان سرپرست خانوار و فرزندان‌شان که دارای پرونده در بهزیستی باشند و یا دانشجویانی که سرپرست خانواده‌ی آنها به تأیید کمیسیون تشخیص معلولیت بهزیستی، دارای معلولیت شدید یا خیلی شدید باشند از این شهریه حمایتی برخوردار می‌باشند.

عدالتجو گفت: دانشجویان یا خودشان رأسا باید در سامانه «student behzisti.ir» ثبت نام کنند و یا با کمک و راهنمایی مراکز مثبت زندگی این ثبت نام را انجام دهند.

وی بیان داشت: پس از ثبت نام دانشجو و تأیید مدارک بارگذاری شده توسط بهزیستی، نام او به عنوان دانشجو در سامانه پرداخت یارانه قرار می‌گیرد و شهریه حمایتی به شماره حساب اعلام شده در سامانه، واریز می‌گردد.

وی با یادآوری اینکه این سامانه از سایت بهزیستی کشور نیز قابل دسترسی می‌باشد گفت: فرایند پرداخت شهریه حمایتی کاملا الکترونیکی است و بدون مراجعه دانشجو به مراکز بهزیستی انجام می‌شود.

کد خبر 49397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد