دررسانه| مجوز احداث هشت مرکز روزانه بهزیستی در همدان صادر شد

همدان- ایرنا- سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: در راستای ارائه خدمات بیشتر به جامعه هدف بهزیستی استان مجوز احداث هشت مرکز روزانه صادر شده است و تا پایان سال راه اندازی می‌شود.

سیاوش رهبر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ مرکز روزانه برای خدمت رسانی به گروه هدف در سطح استان همدان فعال است افزود: رایزنی های کشوری و انجام تمهیدات لازم برای احداث هشت مرکز روزانه تا پایان سال صورت گرفته است.

به گفته وی این مراکز در شهرستان های رزن، کبودراهنگ، تویسرکان و ملایر برای کودکان اُتیسم، مرکز کودک و خانواده ناشنوا و کم شنوا، مرکز توانبخشی چند معلولیتی و سالمندان با ظرفیت یارانه ای ۶۰ نفر راه اندازی می شود.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: بهزیستی با صدور فراخوان تاسیس این مراکز، متقاضیان واجد شرایط را جذب می کند و اشتغالزایی نیز صورت می گیرد.

رهبر خاطرنشان کرد: مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان درجه یک ۵۰ نفره در همدان تا پایان سال راه اندازی می شود.

وی از افتتاح مرکز نگهداری بیماران روان ۱۰ نفره در همدان و صدور مجوز برای افتتاح مرکز نگهداری بیماران روان ۱۰ نفره در اسدآباد خبر داد و گفت: همچنین ۲ مرکز نگهداری بیماران روان زنان و مردان ۳۰ نفره در همدان و ملایر در حال راه اندازی است.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان اظهار داشت: برای نخستین بار در استان همدان سامانه شبانه روزی اعزام مترجم(رابط) برای ناشنوایان با اعتبار کشوری درحال راه اندازی است.

رهبر با اشاره به ۱۲ مترجم ناشنوا در استان همدان افزود: آموزش و اعزام مترجم ناشنوای متعهد و توانمند از طریق کانون ناشنوایان برای کمک به ناشنوایان در انجام امور اداری و نیز تشریح حال بیماران ناشنوا از اهداف راه اندازی این سامانه است.

وی با بیان اینکه راه اندازی این سامانه در حقیقت ایجاد یک کانال تسهیلگر برای برقراری ارتباط ناشنوایان با اجتماع است افزود: افراد دارای معلولیت شنوایی اعم از ناشنوا و کم شنوا می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز که احتیاج به مترجم داشته باشند با سامانه ارتباط برقرار کنند تا مترجم به محل مورد تقاضا اعزام شود.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه افراد ناشنوا از اشاره به جای صوت برای انتقال مفاهیم استفاده می کنند ادامه داد: ۹۰ درصد افراد جامعه به زبان اشاره آشنایی ندارند و ترویج این زبان در بین مردم از نیازهای اساسی ناشنوایان است

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۶ هزار و ۹۹۹ نفر است که ۶۴ درصد آنها مرد و مابقی زن هستند.

کد خبر 49315

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد