بهزیستی؛ سازمانی با ۵۳ مسئولیت مستقیم و ۱۲۰ زیر فعالیت

علی‌محمد قادری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور ظهر امروز ضمن تشرف به بارگاه منور رضوی با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کرد.  

وی در این دیدار از توجه ویژه آستان قدس رضوی به جامعه هدف این سازمان تقدیر و ابراز کرد: حمایت‌های مؤثر و برنامه منظم تولیت آستان قدس رضوی برای سرکشی از مراکز سازمان بهزیستی قابل‌تقدیر و قدردانی است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به دستور اخیر تولیت آستان قدس در تأمین لباس گرم کودکان بی‌سرپرست مراکز بهزیستی استان خراسان رضوی توسط خدام بارگاه منور رضوی، اظهار کرد: احساس مسئولیت و حضور معنوی خدام بارگاه منور رضوی در بیش از ۹۰ مرکز بهزیستی در سراسر استان همراه با اهدای لباس گرم و هدایا موجب قوت قلب کارکنان این سازمان شد.  
وی ادامه داد: خرسندیم از اینکه دستور داده‌اید این حرکت ارزشمند در مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست بهزیستی در استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان نیز توسط خدام بارگاه منور رضوی استمرار پیدا کند.  
قادری با بیان اینکه این سازمان بیش از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد، ابراز کرد: بیش از ۵۳ مسئولیت مستقیم و ۱۲۰ زیر فعالیت برای سازمان بهزیستی وجود دارد؛ زنان سرپرست خانوار یا بی‌سرپرست مؤثر، افراد دارای معلولیت، معلولان مشاغل و صنوف مختلف به‌عنوان بیمار جسمی و حرکتی، نابینا، ناشنوا، فرزندان بی‌سرپرست و یتیم و غیره از جمله مخاطبان این سازمان هستند.

قطعاً بهزیستی تنها با تکیه‌بر امکانات دولتی نمی‌تواند به اهداف خود برسد

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار با بیان اینکه خدمت به خلق خدا وظیفه دینی و انسانی همه ما است، به روایت «الخَلقُ عِیالُ الله» از رسول گرامی اسلام اشاره و عنوان کرد: تمام خلق عیال خداوند هستند و رحمت واسعه الهی شامل تمام بندگان می‌شود و گرامی‌ترین افراد نزد خداوند متعال آن‌هایی هستند که به مردم سودی بیشتری می‌رساند و مشکلات نیازمندان را مرتفع می‌سازد.
وی در ادامه به وظایف دشوار سازمان بهزیستی اشاره و اظهار کرد: وظایف خطیر و امکان محدود سازمان بهزیستی و نیازهای ویژه افراد تحت پوشش این سازمان، همراهی مردم و خیران با این سازمان را ضروری کرده است و قطعاً بهزیستی تنها با تکیه‌بر امکانات دولتی نمی‌تواند به اهداف خود برساند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی افزود: جامعه مخاطبین سازمان بهزیستی افراد توان‌یاب و آسیب‌پذیری هستند که اگر حمایت‌های این سازمان نباشد با مشکلات جدی در زندگی مواجه خواهند شد.
وی اعتمادسازی در میان مردم، تبلیغات و آشنایی جامعه با خدمات و اقدامات سازمان بهزیستی را برای جذب مشارکت‌های مردمی لازم دانست و عنوان کرد: تبلیغات، مستندسازی و ارائه گزارش عملکرد از فعالیت‌های سازمان بهزیستی به جامعه می‌تواند موجب تشویق مردم برای مشارکت در امور خیرخواهانه این سازمان شود.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با بیان اینکه بروکراسی‌های سخت‌گیرانه اداری نباید بر سر راه خیران برای کمک به نیازمندان باشد، ابراز کرد: عزم و اراده‌ مسئولان بهزیستی باید تسهیل شرایط برای جذب خیران باشد، موانع قانونی و بروکراسی اداری نباید به‌گونه‌ای باشد که بخش خصوصی و خیران را از کمک به اقشار نیازمند دلسرد کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی یادآور شد: آستان قدس رضوی به میزان توان و امکانات آمادگی کامل برای کمک به سازمان بهزیستی را دارد.

کد خبر 49287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد