در رسانه/جهش اعتباری بهزیستی فارس در زمینه مسکن مددجویی در سال جاری

دکتر سید محمد صادق کشفی نژاد ،مدیرکل بهزیستی فارس از جهش اعتباری در حوزه مسکن خودمالکی در سال جاری خبر داد.

به نقل از خبرگزاری نگاه پارس کشفی نژاد در نشست مجازی با خبرنگاران گفت : تامین مسکن در کنار ایجاد اشتغال پایدار از ضروری‌ترین نیازها و جزو حقوق اولیه مددجویان بهزیستی است.او در ادامه افزود: از سال ۹۹ تا کنون تسریع در ساخت مسکن مددجویی و در سال جاری جهش اعتباری ویژه ای در این زمینه داشته ایم.
کشفی‌نژاد با بیان اینکه: ۱۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی فارس در سامانه مسکن ملی ثبت نام شده اند ،گفت: این خانوارها قبلاً به دلیل نداشتن زمین، امکان بهره‌مندی از تسهیلات ساخت مسکن خودمالکی بهزیستی را نداشتند، اما با اقدام نهضت ملی مسکن امکان خانه‌دار شدن ایشان فراهم شده است و مددجویان مجرد فاقد مسکن نیز امکان بهره مندی از این طرح را دارند.
او همچنین اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های سازمان بهزیستی کشور ،با اولویت خدمت ماندگار از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود در بخش دولتی و خصوصی برای ایجاد سرپناه مناسب و بادوام برای افراد تحت پوشش استفاده می کنیم، در همین راستا در سال جاری ۷۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تسهیل گری تامین مسکن مددجویان بهزیستی فارس هزینه کرده‌ایم .
کشفی نژاد افزود:در حال حاضر رتبه یک دریافت و جذب اعتبارات حوزه مسکن در میان بهزیستی های سراسر کشور راداریم و تسهیل گری تامین مسکن برای بیش از هزار و ۱۰۰ خانوار تحت پوشش در سال جاری را عهده دار هستیم که از این تعداد بیش از ۳۴۰ واحد به طور کامل واگذار و ۷۶۰ واحد در دست احداث، با پیشرفت فیزیکی از فونداسیون تا نازک کاری است. او خاطرنشان کرد: این واحدهای مسکونی به روش های مختلف با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن ،قرارگاه خاتم الانبیا بسیج سازندگی، برای خانوارهای تحت پوشش در دست احداث است.
مدیرکل بهزیستی فارس گفت: از سال ۹۹ تاکنون ۲ هزار و ۸۴۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی فارس از معافیت های پرداخت هزینه انشعاب آب و برق و گاز و عوارض پروانه ساختمانی به ارزش ۴ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان مطابق “جزء ۹ بند ق تبصره ۶ قانون بودجه” بهره مند شده اند.
کشفی نژاد ابراز امیدواری کرد: با بهره‌گیری از کمک خیرین که از مهمترین محورهای حمایتی در امر ساخت مسکن مددجویی است و اقدام به موقع در بهره مندی از طرح های دولت مردمی بتوانیم این نیاز اساسی جامعه هدف بهزیستی را مرتفع کنیم.

کد خبر 49205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد