باخرز |  غربالگری ۱۰۰ کودک باخرزی از نظر اختلالات اضطرابی / ۱۶ کودک به مرکز مشاوره ارجاع شدند

رئیس بهزیستی باخرز از اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان در این شهرستان خبر داد.

رئیس بهزیستی باخرز گفت: طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا۶ ساله به صورت مجازی در شهرستان باخرز اجرا می‌شود.

قاسم وفادار افزود: این طرح برای کودکان ۵ تا ۶ سال و با هدف شناسایی زود هنگام اضطراب کودکان و ارجاع به موقع آنان به مراکز مداخلات تخصصی انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای رفاه حال والدین و ممانعت از تردد در شرایط کرونایی، سازمان بهزیستی اقدام به راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب کودکان به آدرس الکترونیکی http://moshavereh.behzisti.gov.ir  کرده که والدین می‌توانند با مراجعه به این سایت ضمن ثبت نام با وارد کردن تاریخ تولد و کد ملی کودکان نسبت به تکمیل کردن پرسش نامه مربوطه اقدام کنند.

وفادار گفت: پس از تکمیل پرسش نامه و دریافت نتیجه غربالگری، والدین می توانند در صورت لزوم و داشتن علائم در کودکان به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی مورد تایید و ثبت شده در سامانه مشاوره سازمان بهزیستی کشور مراجعه کرده و در صورت نیاز از سوی مرکز به صورت رایگان به روانپزشک معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه شایع ترین اختلالات دوران کودکی، اختلالات اضطرابی است خاطر نشان کرد: اغلب اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص مداخلات به موقع می شود و در صورت بی توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه پیدا می کند.

وی خاطر نشان کرد: این اختلال در نوجوانی باعث افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی، شغلی فرد، افسردگی و غیره خواهد شد.

وفادار یادآور شد: تا کنون ۱۰۰ کودک در باخرز در طرح غربالگری شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۶ کودک مشکوک به اختلالات اضطرابی بوده و به مرکز مشاوره ارجاع داده شده‌اند.

کد خبر 49192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد