در رسانه/ آموزش طراحی مانور و مدیریت بحران در بهزیستی فارس

مدیر روابط عمومی بهزیستی فارس از برگزاری دوره آموزشی طراحی اجرای مانور و مدیریت بحران با تاکید بر سیستم فرماندهی سوانح و همکاری معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرحمن سلیم‌حقیقی گفت: دوره آموزشی طراحی اجرای مانور و مدیریت بحران به منظور آموزش تیم‌های محب بهزیستی فارس برای انجام هماهنگی‌های راهبردی درون بخشی و بین سازمانی و مدیریت در بحران برگزار شده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان فارس افزود: در حال حاضر در تمام شهرستان‌های استان حداقل یک تیم فوریتی محب مستقر است.

او افزود: تیم‌های محب بهزیستی از سال ۸۶ شکل گرفته‌اند، پیکره اصلی این تیم‌ها کارشناسان بهزیستی هستند و در مواقع فوریتی از افراد داوطلب با تخصص‌های مرتبط از جمله مددکاری و روانشناسی، گروه‌های همیاران سلامت و مردم محلی نیز کمک می‌گیرند.

سلیم‌حقیقی هدف تیم‌های محب را پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و روانی، پس از بلایای طبیعی و انجام آموزش‌های عمومی شامل؛ مهارت‌های حل مسئله، مدیریت واکنش‌های روانشناختی، تفکر مثبت و مفید، ارتقاء سطح آرامش و امیدواری و تامین نیازهای اولیه اجتماعی در شرایط بحران عنوان کرد.

او خاطرنشان کرد: این برنامه آموزشی به همت معاونت پیشگیری بهزیستی فارس و همکاری معاونت جوانان جمعیت هلال احمر فارس با تاکید بر اجرای سیستم فرماندهی سوانح (ics) تشکیل شده است، این سیستم وسیله و الگویی برای فرماندهی در سوانح است و شرایطی را فراهم می‌سازد تا تلاش سازمان‌های مستقل در رسیدن به هدف مشترک یعنی تثبیت حادثه و حفاظت از جان، اموال و محیط هماهنگ و بهینه شود.

این دوره آموزشی همزمان به صورت وبینار برای تمام تیم‌های محب مستقر در شهرستان‌های سراسر استان فارس نیز برگزار شد.

کد خبر 48834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد