در رسانه| بیش از سه هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان همدان هستند

همدان-ایرنا- معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی استان همدان گفت: سه هزار و ۲۳۱ زن سرپرست خانوار در این استان از خدمات سازمان بهزیستی شامل دریافت مستمری، خدمات اجتماعی و مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

زهره بختیاری. روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حمایت‌های مادی و معنوی از زنان سرپرست خانوار و اشتغال‌زایی پایدار از مهم‌ترین اهداف بهزیستی در این حوزه به‌شمار می‌رود، افزود: سازمان بهزیستی با حمایت از مشاغل خانگی و پرداخت وام های خوداشتغالی از زنان سرپرست خانوار حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی حق بیمه سهم کارفرمای زنان شاغل سرپرست خانوار تحت پوشش را پرداخت می کند، گفت: این سازمان در راستای توانمندسازی، اشتغال و استقلال مالی زنان سرپرست خانوار به آنان تسهیلات بانکی کم بهره پرداخت می کند.

معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه حمایت‌های مادی و معنوی از زنان سرپرست خانوار و اشتغال‌زایی پایدار از مهم‌ترین اهداف بهزیستی در این حوزه به‌شمار می‌رود، افزود: طرح همیار با هدف حرفه آموزی و اشتغال زنان سرپرست خانوار شکل گرفته و اکنون ۱۵ گروه چهار نفره را در خود جای داده است.

بختیاری ادامه داد: در اجرای این طرح افراد در موسسات طرف قرارداد مهارت‌های فنی و حرفه ای، بازار یابی و سرمایه اجتماعی را فرا می گیرند و خیاطی، قالیبافی، گیاهان تزیینی، آرایشگری، رشته بری و تهیه مواد غذایی خانگی از عناوین رشته های آموزش داده شده به این گروه است.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۶ هزار و ۹۹۹ نفر است که ۶۴ درصد آنها را مردان و ۳۶ درصد این افراد را زنان تشکیل می‌دهند و ۳۵۸ مجهول الهویه هم اکنون در مراکز شبانه روزی بهزیستی همدان نگهداری می‌شوند.

کد خبر 48652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد