بسیاری از فضاهای شهری برای معلولین قابل دسترسی نیست

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه بسیاری از فضاهای شهری برای معلولین قابل دسترسی نیست، گفت: باید رویکرد فرهنگی در این زمینه داشته باشیم؛ یعنی وقتی پروژه‌ای توسط نهادها در حال انجام است باید مختصات مربوط به معلولین را نیز در نظر بگیرند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از رادیو گفتگو، در برنامه صبح و گفتگو رادیو گفتگو در خصوص گرامیداشت معلولین با سید احمد خادم معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران به صورت تلفنی گفتگو شد.

سید احمد خادم با بیان اینکه جمعیت معلولین در استان تهران مجموعا ۱۹۹ هزار و ۴۱۹ نفر است که تحت پوشش قرار دارند، گفت: این میزان از معلولین، جمعیتی کمتر از دو درصد جمعیت شهر تهران را در بر می‌گیرد.

وی درباره مناسب سازی شهر تهران برای معلولین اظهار کرد: بخشی از معابر برای معلولین قبلا مناسب سازی شده است اما نیاز به بازسازی دارد و بخش دیگری از شهر نیز نیاز به آماده سازی برای معلولین عزیز دارد. شهرداری هنگام بازسازی پیاده روها، برای معلولین نیز مناسب سازی را انجام می‌دهد و اساسا نیازی به بودجه جداگانه ندارد. اما اگر نیاز به مناسب سازی وجود داشته باشد، نیاز به اعتبارات جداگانه است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران با بیان اینکه آماده سازی مبلمان شهری برای استفاده معلولین وظیفه شهرداری است، عنوان کرد: در ساختمان‌های اجرایی و اداری، دستگاه‌های دولتی وظیفه مناسب سازی دارند که تا حدودی در این زمینه چالش وجود دارد.

خادم با بیان اینکه بسیاری از فضاهای شهری برای معلولین قابل دسترسی نیست، گفت: باید رویکرد فرهنگی در این زمینه داشته باشیم؛ یعنی وقتی پروژه‌ای توسط نهادها در حال انجام است باید مختصات مربوط به معلولین را نیز در نظر بگیرند.

وی از ورود سازمان بهزیستی برای هم افزایی با شهرداری جهت مناسب سازی فضای شهری برای استفاده معلولین گفت و اظهار کرد: تلاش زیادی از نظر تذکر، راهنمایی و یادآوری داشته‌ایم و مطالبات را مطرح کرده‌ایم که درصد زیادی توسط شهرداری محقق شده است اما خیلی فراگیر نبوده است.

کد خبر 48483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد