ارتقاء سطح دانش، مهارت و توانایی مدیران و کارشناسان هر سازمان پله نخست دستیابی به اهداف است

مجتبی گلینی گزارشی از عملکرد اداره فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری اداره کل بهزیستی استان سمنان ارائه کرد

به گزارش  روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان  مجتبی گلینی رئیس اداره فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری   طی مصاحبه با روابط عمومی گزارشی از عملکرد واحد بیان داشت:

مجتبی گلینی رئیس اداره فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری  در ابتدا  ضمن تصریح فعالیتهای این اداره بیان داشت: اداره فناوری و اطلاعات و ارتباطات اداره کل بهزیستی استان سمنان در سه بخش  مطالعه دقیق بخشنامه ها  ، دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی، بخشنامه ها، دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی ابلاغی، دفتر آمار و تحلیل داده ها، اهم فعالیت های واحد آموزش و پژوهش انجام فعالیت می کند.

گلینی بیان داشت: در جهت پیگیری و فراهم نمودن ساز و کارهای لازم و به منظور ایجاد، توسعه و ترویج فرهنگ بهره وری و استقرار چرخه مدیریت بهره وری در سطح بهزیستی استان با توجه به سیاستها و برنامه های ابلاغی از ستاد مرکزی و ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته به مراجع ذیربط تا کنون ۱۲دوره بهبود مدیریت به مدت ۷۷ ساعت در سطح استان برگزار شده است.

 رئیس اداره فناوری از دیگر فعالیتهای این دفتر  شناسایی نیاز های آموزشی و پژوهشی کارکنان  دانست  که با  تهیه و تدوین اعتبارات آموزشی و پژوهشی مورد نیاز بهزیستی، اخذ مجوز اجرای برنامه های اموزشی مصوب از بهزیستی کشور و عقد قرارداد و تنظیم تقویم آموزشی، نظارت بر روند اجرای آموزش کارکنان و مدیران بهزیستی استان و توزیع عادلانه باتوجه به سیاست ها و برنامه های اموزشی مصوب، نظارت بر تایید شناسنامه های آموزشی کلیه کارکنان در سطح استان و بروز رسانی اطلاعات در سامانه مدریت اطلاعات آموزش کارکنان. می باشد  و هدف از برگزاری دوره آموزشی را ارتقاء سطح دانش، مهارت و توانایی مدیران و کارشناسان و توسعه منابع انسانی می باشد. همچنین استانداردسازی سطوح راهبردها و فرایندهای آموزشی از دیگر اهداف این دوره های آموزشی است تا مدیران و کارشناسان آموزش ضمن  بهره وری، برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی فرایندهای آموزش و توسعه منابع انسانی ارتقاء یابند که بهزیستی استان سمنان  تا کنون ۶ دوره آموزشی عمومی  به مدت ۴۸ ساعت  و ۶۱ دوره تخصصی کشوری به مدت ۹۷۶ ساعت وِزه کارکنان در سطح استان برگزار شده است.

گلینی در ادامه از خدمات مراکز مثبت زندگی بعنوان یکی از خدمات بهزیستی در راستای ارائه بهتر خدمات به مددجویان تحت حمایت بهزیستی سخن گفت: تشکیل مراکز مثبت زندگی در سطح ملی یک تحول عظیم در خصوص واگذاری پرونده ها بصورت محله محور است وسعی بر این است با حمایت بهزیستی و همت و تلاش کارکنان این مراکز در رفع مسائل و مشکلات  مددجویان  گام های موثر برداشت.

 گلینی رئیس اداره فناوری اطلاعات  از جمله طرح ها و دوره های آموزشی مرتبط با مراکزمثبت  زندگی  از اجرای طرح تاب آوری اجتماعی، غربالگری بینایی، تحکیم و بهبود روابط خانواده واگذاری خدمات پایگاه های اجتماعی به مراکز، پیشگیری از معلولیت ها، آموزش پیش از ازدواج سخن گفت.

وی در راستای  شناسایی نیاز های نرم افزار و سخت افزاری بهزیستی استان و واحد های تابعه تحت نظارت و اعلام به مقام مافوق و پیگیری به منظور تامین آن خرید و نصب آنتی ویروس های بومی  بر روی سیستم ها عامل ادارات  تابع در جهت یکی از اهداف و فعالیتها ی این دفتر  دانست.

تهیه سالنامه آماری سال ۱۳۹۹ یکی از مهم ترین فعالیتهای این دفتر می باشد که پس از تعامل با حوزه های ستادی و معاونتهای تخصصی در بهزیستی استان در جهت  برزو رسانی شاخص ها اطلاعات و آماری و فعالیتهای هر حوزه در هر سال  فعالیتها و خدمات پس از استخراج از سامانه ها  جهت تسهیل دسترسی در مجموعه تحت عنوان سالنامه آماری درج خواهد شد که یکی از اهداف آن  مقایسه خدمات و فعالیتهای صورت گرفته در هر سال موانع و چالش ها فرصتها و تهدیدهای خدمات  بهزیستی مورد ارزیابی تخصصی قرار می گیرد.

کد خبر 47035

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد